Ga naar inhoud

geheugen modules


Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik een low budget pc aangeschaft die boven verwachting presteert. Een nadeel is dat het werkt met onboard grafische kaart met shared memory, dat gedeelde memory is via BIOS ingesteld op 32mb maar dat voldoet niet helemaal. Als ik het shared memory op krik werkt mijn xp pro misschien trager. Er zit geen AGP aansluiting op het MB dus wil ik dit verhelpen met uitbreiding van het geheugen. Ik heb nu een bankje van 256mb en wil daar een 2e bijdoen die ook 256mb is de vraag is welk soort geheugen want dat is wel zeer verwarrend, Volgens het boekje ondersteunt het MB:184 pin DIMM for DDR modules 266mhz memory bus.Volgens sisoft sandra is geinstalleerd :SDRAM met 184 pin 2 x 100mhz en daar zit het probleem zit hier verschil tussen en zoja kan het naast elkaar gebruikt worden? In het boekje wordt ook gemeld dat in de BIOS standaard CAS latency 3 in gesteld is en afgeraden wordt dit op 2 te zetten om dat daarvoor een sneller geheugen nodig is. Wie het weet mag het zeggen alvast bedankt dries
Link naar reactie
Als het de bedoeling is op je videokaart beter te maken. Dit zal waarschijnlijk niet lukken d.m.v. het uitbreiden van het shared geheugen. De rest van je computer zal natuurlijk wel beter werken door het extra geheugen. Aan jou de keus of het een upgrade waard wordt. De waarden die Sisoft sandra jou verteld kloppen. DDR wordt meestal weergeven als DDR SDRAM... 184 pins is DDR geheugen. Dat Sisoft jou verteld dat de FSB 100 is komt omdat dit gewoon weer wordt gegeven. Een FSB van 100 is 200 DDR. De settings van de CAS Latency moet je gewoon uit proberen. Als na het instellen van een lager latency je PC niet stabiel meer loopt moet je deze gewoon weer terug zetten. Lees ook de FAQ eens in het moederbord forum. En dan vooral het stukje over het geheugen.
Link naar reactie
bedankt voor de uitleg over de diverse soorten geheugen het is me nu duidelijk. Ik heb voor proef de shared memory opgeschroefd naar 64 mb en dat gaf toch een grote verbetering, het (vlieg)spelletje geeft nu een veel minder schokkend beeld , dus ik denk als ik meer geheugen erbij steek dit probleempje is opgelost met vr groet dries
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...