Ga naar inhoud

Levensduur van 100 Mb ZIP disk?


Aanbevolen berichten

Je kan niet op één schijfje (backup) vertrouwen. Voor alle backup media geldt, dus ook voor tapes en CD's en Dvd's: een veilige backup bestaat uit 2 of 3 versies. De kans dat er eentje niet in orde is, is zeer reëel. Ik heb wel eens onleesbare CD-R's geproduceerd (alleen 700MB Emtec). Een ZIp drive is speciaal schijfje van magnetisch materiaal. De levensduur zou zo'n beetje gelijk zijn aan die van een diskette. Hoewel er tegenwoordig wel hele slechte diskettes gemaakt worden ... Oh ja, en de diskettes uit 1990 (en ouder) die kan ik dus nog steeds lezen, nou ja ik heb ze niet allemaal gecontroleerd.
Link naar reactie
[quote:2cf5f428bb]Stel je voor dat je gebruik moet maken van de backup en dat blijkt dt de zip het niet meer doet wat dan?[/quote:2cf5f428bb]Niet echt een ramp want er worden nog andere backups gemaakt. Dit zijn prive backups. [quote:2cf5f428bb]Dan heb je met "verkeerde" zuinigheid ontdekt dat de zip floppy defect is. Ik zou nu toch wel een nieuwe aanschaffen[/quote:2cf5f428bb]Ik test ze regelmatig dus dat zit wel goed. Het heeft niks met zuinigheid te maken dat ik ze nog steeds gebruik maar gewoon omdat ze nog geen fouten vertonen. [quote:2cf5f428bb]Je kan niet op één schijfje (backup) vertrouwen. Voor alle backup media geldt, dus ook voor tapes en CD's en Dvd's: een veilige backup bestaat uit 2 of 3 versies. De kans dat er eentje niet in orde is, is zeer reëel. Ik heb wel eens onleesbare CD-R's geproduceerd (alleen 700MB Emtec).[/quote:2cf5f428bb]Ook onleesbare media zijn met foefjes vaak nog wel uit te lezen. Ik ben het met je eens dat een goede backup bestaat uit meerdere fase. Alleen in dit geval zou dat wat overkill wezen.[quote:2cf5f428bb]Een ZIp drive is speciaal schijfje van magnetisch materiaal. De levensduur zou zo'n beetje gelijk zijn aan die van een diskette. Hoewel er tegenwoordig wel hele slechte diskettes gemaakt worden ... Oh ja, en de diskettes uit 1990 (en ouder) die kan ik dus nog steeds lezen, nou ja ik heb ze niet allemaal gecontroleerd.[/quote:2cf5f428bb]Alleen vertrouw ik meer op een ZIP-disk dan op een floppy om dingen op op te slaan. Dus een levensduur langer dan 5 jaar, daar zat ik ook aan te denken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...