Ga naar inhoud

weer iemand zonder beeld


Aanbevolen berichten

hoihoi, Ik ben een computer aan 't bouwen voor backservertje (is zeker niet de eerste keer dat ik dit doe), en doe 'm vandaag aan; geen beeld. Ik denk nah kabels zullen wel niet goed zitten (werk met switchbox 2 computers 1 monitor) dus check de kabels en zitten wel goed. denk misschien video kaart kapot (onboard), doe video kaart van me 'hoofdcomputer' er in (een geforce mmx). dacht misschien staat in de bios nog dat AGP ingeschakeld is. doet het ook niet (hiervoor heeft ie gewoon op dat Mobo gezeten dus deed het er ooit wel op) denk nou misschien zijn de kabels kapot maar als ik me andere computer erop aan sluit doet die het wel. Dus de monitor is het niet (en lijkt me stug dat de vid.kaart kapot is) Dus ik zo kaal mogenlijk opstarten doet het nog niet. en het is raar maar waar, er is zit geen speaker aansluiting op t mobo dus kan niet aan beepjes horen wat het nu eigenlijk is. spex van pc zijn (weet niet alles precies want zat geen moederbord boekje bij, compraq he :-S) Moederbord komt uit een compaq 500c serie intel celeron 1300 Mhz 100 mhz FSB 20 gb westerndigital standaart 52x cdrom speler 2 x 256 mb SDRAM (zat eigenlijk 256 MB in maar later nog een x 256 er bij gezet deed het prima) extra system fan realtek 10/100 mbps netwerkkaartje (heeft er ook altijd in gezeten) 350 watt PSU De fan van de cpu draait trouwens goed, en heb ook niet het idee dat ie warm wordt ofsow. Ik kan de cpu niet testen , want heb geen mobo waar ik 'm in kan zetten Kan het aan de PSU liggen (er zat eigenlijk 250 of 300 watt voeding in, maar mobo etc zit in andere kast dan van compaq zelf sinds kort). Dus als iemand een ideetje heeft waar het aan kan liggen hoor ik 't graag Greetz ps als ik nog wat vergeten ben te vermelden zeg 't maar
Link naar reactie
[quote:f674b8a920="KimberLoeder"]Ik ben een computer aan 't bouwen voor backservertje (is zeker niet de eerste keer dat ik dit doe), en doe 'm vandaag aan; geen beeld. Ik denk nah kabels zullen wel niet goed zitten (werk met switchbox 2 computers 1 monitor) dus check de kabels en zitten wel goed. ... 2 x 256 mb SDRAM (zat eigenlijk 256 MB in maar later nog een x 256 er bij gezet deed het prima) extra system fan realtek 10/100 mbps netwerkkaartje (heeft er ook altijd in gezeten) 350 watt PSU [/quote:f674b8a920]Toch is kaal, zonder switchbox. Je weet maar nooit. Een kabeltje is zo verwisseld. Grote verdachte bij mij zijn de IDE kabels en eventueel FD kabel. Heb je die al gecontroleerd. Bij een kale configuratie die kabels dus verwijderen. De voeding van de HD of FD lostrekken is onvoldoende. Netwerkkaart zal wel goed zijn, maar er wel uithalen, je weet nooit. Zelfde voor het geheugen. Beide blokjes apart proberen. Oh ja, en vergeet vooral niet de Clear CMOS uit te voeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...