Ga naar inhoud

optische muis, voor- en nadelen


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan een optische muis te kopen, en omdat die dingen nou niet bepaald goedkoop zijn wil ik toch even goed uitzoeken welke muis nou echt goed is. Zelf zit ik het meest te denken aan logitech of een microsoft muis. Microsoft schijnt ook weer een nieuwe muis te hebben. Maar nu dus mijn vraag; wat is nou een goede muis, wat zijn de voor en nadelen. Alvast bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Optisch is nauwkeuriger, en vervuilt niet. Ze werken in principe op alle ondergronden, maar niet goed als deze reflecteren. Ze slippen niet zoals een balmuis dat soms kan doen. Optische muizen raken nog wel eens de weg kwijt bij snelle bewegingen. Logitech en Microsoft muizen zijn goed, maar wel belachelijk duur, en ook niet perfect.
Link naar reactie
Zelf heb ik 2 Lidl optische muizen met snoer van 5euro in gebruik. Deze werken voor mij prima. Voor 1 muis heb ik verlengsnoertje tussen geplaatst vanwege de afstand. Mijn indruk is dat de optische muis wel eens wat trager reageert. Op mijn werk PC gebruik ik een draadloze infrarood A4tech muis met bal. Deze werkt i.h.a. ook goed. Alleen is infrarood nogal gevoelig voor obstakels. Ik gebruik dunne (ong. 2 mm) kunststof muismatjes. Of dure muizen zoveel beter zijn daar heb ik soms mijn twijfels over. De vorm is meestal erg apart en juist dat zou verschillende voordelen hebben. Wat je alleen niet moet vergeten is dat een voordeel voor de één een nadeel is voor de ander.
Link naar reactie
Ooit wel eens een "muis op de kop" overwogen? M.a.w. een scrollball. Heb er zelf eentje van Logitec (Marbelmouse). Is qua motoriek heel even wennen, maar wij willen nooit weer terug naar een gewone muis. Deze Logitec Marbelmouse is ook een optische met een staartje. Inderdaad nooit last van vuil in het binnenste, maar alleen in de holte waarin de bal beweegt. Gewoon even uitblazen en klaar. Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:b842b5ff55="Belg"]Even wennen? dat is gewoon een ramp! Kramp in je handen als je de hele dag zit te kaarten. Maar wel handig voor bijvoorbeeld in de vrachtwagen of zo dus waar je weinig ruimte hebt.[/quote:b842b5ff55]Tja ik zit nooit een hele dag achter m'n PC, en al helemaal niet te kaarten, dus ik heb bij mezelf nog nooit deze nadelen geconstateerd. Bij een beetje langdurig gebruik kreeg ik met een muis net zo goed kramp. Het is natuurlijk een punt dat je mee moet nemen in je overweging. Ondertussen blijft het één van de vele mogelijkheden, en daar vroeg MisterX naar. Jan de Boer
Link naar reactie
De prettigste optische muis ooit was de Microsoft IntelliMouse IntelliEye. Past precies in de handpalm, is geen groot lomp ding wat je door de omgeving moet duwen, heeft een prettig snoertje wat batterijen scheelt... Maar ja, de vooruitgang hè, dus niet meer te koop. Zucht. En aan deze informatie heb je dus niet zoveel. Of je moet er tweedehands een tegenkomen. Wanneer zijn de HCC-dagen ook alweer?
Link naar reactie
Ik vindt de muis een van de belangrijkste onderdelen van je pc; je gebruikt hem bijna altijd. Zelf heb ik een :Logitech MX 500 en vindt hem heel lekker in de hand liggen (en de forward/back knopjes voor je browser zijn errûg handig). Ik weet niet of je hem alleen gebruikt voor wat tekstverwerken of dat je veel gamez speelt. Als je veel gamez speelt, neem dan een muis met een hoge preciesie (zoals de MX-500)
Link naar reactie
Dat vindt ik ook, de muis gebruik je altijd als je met de computer werkt, daarom moet ie ook goed zijn. Ik heb al veel gehoord over de logitech MX serie, daar heb ik al veel goede berichten over gehoord. Maar omdat Microsoft nu een nieuwe muis met een nieuwe technologie ofzo zit ik nog wat te twijvelen. Dus is er misschien iemand die die nieuwe muis al heeft. Geloof dat het de intellimouse explorer is ofzo, (nieuwe versie daarvan want volgens mij is er ook een oude) en die kan ook opzij scrollen wat mij opzich ook wel handig lijkt. De muis gebruik ik ook wel op te gamen, maar ook voor programma's zoals photoshop.
Link naar reactie
ik heb zelf de Logitech MX 700 en zie alleen maar voordelen van optisch en draadloos. -Batterijen nooit leeg -geen draad en balletje -bij de MX 700 zit een dockingstation bijgeleverd [img:bf10432655]http://tank27.com/catalog/images/mx700OM.gif[/img:bf10432655] Dus wanneer je muis niet gebruikt b.v. s'nachts zet je hem in de lader en is ie binnen 2 uur vol. Ik heb nog geen 1 keer gehad dat hij onder gebruik leeg ging. Heb hem nu ruim 5 maanden. Pascal
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...