Ga naar inhoud

Nieuwe notebook


Aanbevolen berichten

Ik wil voor mijn hobby's: webdesign en fotobewerking, en mijn school, een nieuwe notebook aanschaffen. Een must is eigenlijk dat ik er draadloos mee kan internetten, met een acceptabele snelheid. En dan nog het liefst over een zo'n groot mogelijke afstand :P Ik heb eigenlijk geen idee wat ik verder precies allemaal in mijn configuratie moet hebben. Opzich is hier niet veel voor nodig dacht ik ;) Wat zouden jullie mij aanbevelen? En bij welke fabrikant kan ik dit het best halen? Alvast hartelijk bedankt! Later, Rumbl.
Link naar reactie
De prijs ligt zo rond de 1500 euro. Ik zat zelf ook al te kijken naar de centrino, maar het feit is dat deze processor dik onder de 2 ghz loopt. Is er trouwens iets mis met de Packard Bell notebooks? Die zien er niet alleen mooi uit, maar leveren volgensmij ook mooi spul voor relatief weinig geld. Wat vinden jullie van die Centrino gevalletjes? Ze gebruiken wel weinig stroom, dus je kunt lang met je accu, maar ze zijn ook niet echt snel...
Link naar reactie
Packard Bell had vroeger de bijnaam 'Packard Hell', vanwege de vele problemen die er waren. Of dat nu nog zo is weet ik niet, feit is wel dat deze notebooks er inderdaad fraai uitzien en een goede configuratie voor een geschikte prijs bieden. Ook een goede optie is, om een laptop te kopen bij van die goedkope supermarkten als Aldi en Lidl. Die zijn zeer goed, voor een vrij lage prijs. Je kunt dan een PCMCIA-draadloze netwerkkaart erbij kopen.
Link naar reactie
Wat kan er nou eigenlijk allemaal verkeerd zijn aan zo'n ding? Als wordt vermeld wat er in moet zitten, moet dit er toch ook gewoon inzitten? :P Ik vind het een top dinge'tje. Het gaat trouwens om deze http://www.packardbell.nl/products/node1601.asp?partNumber=P830400605, de piano-witte uitvoering. Ik lees in bladen en advertenties dat er een Centrino inzit, maar in het overzicht staat hier niks over...
Link naar reactie
[quote:14d7b2b6e9="pascalheister"]kameraad van me heeft laast deze gekocht met centrino 1,6 http://www.hardware.info/nieuws.php?id=1915 moet een goed laptopje zijn[/quote:14d7b2b6e9] Is idd geen verkeerd systeempje, valt alleen wel buiten het budget van de topicstarter, ben ik bang.. :( [quote:14d7b2b6e9="rumbl."]Normale pc zal altijd beter zijn, door de eventuele CRT monitor. Maar ik moet nou eenmaal een laptop [/quote:14d7b2b6e9] Op de een of andere manier hebben laptops idd een enorme aantrekkingskracht :P
Link naar reactie
[quote:f4ce41d681="Rumbl."]Wat kan er nou eigenlijk allemaal verkeerd zijn aan zo'n ding? Als wordt vermeld wat er in moet zitten, moet dit er toch ook gewoon inzitten? :P Ik vind het een top dinge'tje. Het gaat trouwens om deze http://www.packardbell.nl/products/node1601.asp?partNumber=P830400605, de piano-witte uitvoering. Ik lees in bladen en advertenties dat er een Centrino inzit, maar in het overzicht staat hier niks over...[/quote:f4ce41d681] Ik was zelf ook van plan om de PB piano witte Easynote te kopen, maar na veel onderzoek online ben ik toch voor de Acer Travelmate 800 gegaan. Maar het ligt er natuurlijk alles aan wat je ermee wilt doen. Voor mij was gamen heel belangrijk en ook dat ik alles wat met webdesign te maken heeft er op kon doen. Ik had het idee dat the grafische kaart van de PB niet zo heel goed was om te gamen, dus ben ik na lang twijfelen toch voor de Acer gegaan, en nog steeds geen spijt gehad. *S* [b:f4ce41d681]DD4me2[/b:f4ce41d681]
Link naar reactie
Ik heb zelf een Skyi3743, een Centrino 1,4 met 512 mb en videokaart gedeeld geheugen van 64 mb. Het is 1499 euro normaal. Het is een leuke laptop, maar helaas ondersteunt TFT scherm alleen maar 1024*768 tenzij je van plan ben om met je muis door scherm heen te gaan. ;) Ook is de refreshrate maar 60hz, weet niet of dit normaal is voor TFT schermen en of je dit kunt tweaken naar hoger. Batterijduur is met energieschema 'accu vol' minstens 4 uur. Ik denk dat het nog hoger kan. Met accu/draagbaar haal je maar z'on 3 uur....Qua design is het wel okay, ziet er niet super uit ofzo. Er zit een ingebouwde microfoon en CD/MP3 speler in. Met dat laatste kun je cd's afspelen terwijl laptop uit is, is wel grappig. Enig minpunt is dus videokaart/beeldscherm, maar voor games zoals Homeworld 2 en photoshoppen werkt het prima. Een ander minpunt is misschien service van "Standbyservice", die lui daar reageren niet op je e-mail. 4 verzonden, maar 1 reactie terug. Het is wel de enige 1500 euro Centrino laptop van 1,4 en 512 mb die je alleen maar in een normale winkel kunt kopen. Nu heb je Acer Travelmate 800 laptops, maar die kun je alleen online bestellen voor z'on 1550 euro plus verzendkosten en dan heb je het goedkoopst. Wil je de risico nemen en online bestellen, dan kun je voor een Acer Travelmate gaan, de 800 of 661 versie.
Link naar reactie
[quote:735a3244dd="sjalesho"]Ik heb zelf een Skyi3743, een Centrino 1,4 met 512 mb en videokaart gedeeld geheugen van 64 mb. Het is 1499 euro normaal. Het is een leuke laptop, maar helaas ondersteunt TFT scherm alleen maar 1024*768 tenzij je van plan ben om met je muis door scherm heen te gaan. ;) Ook is de refreshrate maar 60hz, weet niet of dit normaal is voor TFT schermen en of je dit kunt tweaken naar hoger. Batterijduur is met energieschema 'accu vol' minstens 4 uur. Ik denk dat het nog hoger kan. Met accu/draagbaar haal je maar z'on 3 uur....Qua design is het wel okay, ziet er niet super uit ofzo. Er zit een ingebouwde microfoon en CD/MP3 speler in. Met dat laatste kun je cd's afspelen terwijl laptop uit is, is wel grappig. Enig minpunt is dus videokaart/beeldscherm, maar voor games zoals Homeworld 2 en photoshoppen werkt het prima. Een ander minpunt is misschien service van "Standbyservice", die lui daar reageren niet op je e-mail. 4 verzonden, maar 1 reactie terug. Het is wel de enige 1500 euro Centrino laptop van 1,4 en 512 mb die je alleen maar in een normale winkel kunt kopen. Nu heb je Acer Travelmate 800 laptops, maar die kun je alleen online bestellen voor z'on 1550 euro plus verzendkosten en dan heb je het goedkoopst. Wil je de risico nemen en online bestellen, dan kun je voor een Acer Travelmate gaan, de 800 of 661 versie.[/quote:735a3244dd] Waarom zeg je dat het een risico is om online te bestellen? Ik heb mijn Acer online besteld en het is fantastisch afgehandelt. Ik had hem snel in huis, alleen hadden ze eerst de verkeerde afgeleverd, een TM 803 in plaats van een 800. Maar dat werd ook heel goed opgelost. Ze kwamen de goede zelf van het bedrijf thuis afleveren en namen de verkeerde weer mee. En dat was voor het eerst dat ik zoiets online bestelde, maar heb er geen klachten over. Zou het zo weer doen. Maar je moet wel goed uitzoeken bij wat voor bedrijf je besteld natuurlijk. Nou had dit bedrijf goede recenties van andere mensen die bij ze besteld hadden, dus had ik wel een goed gevoel erover. DD4me2
Link naar reactie
[quote:146ee1e8a5]Waarom zeg je dat het een risico is om online te bestellen? Ik heb mijn Acer online besteld en het is fantastisch afgehandelt. Ik had hem snel in huis, alleen hadden ze eerst de verkeerde afgeleverd, een TM 803 in plaats van een 800. [/quote:146ee1e8a5] ;) Je had trouwens niks moeten zeggen, een TM 803 is beter en als ze het hebben geleverd voor een prijs van een TM 800, dan is het hun pech. :D
Link naar reactie
[quote:1001de91e2="sjalesho"][quote:1001de91e2]Waarom zeg je dat het een risico is om online te bestellen? Ik heb mijn Acer online besteld en het is fantastisch afgehandelt. Ik had hem snel in huis, alleen hadden ze eerst de verkeerde afgeleverd, een TM 803 in plaats van een 800. [/quote:1001de91e2] ;) Je had trouwens niks moeten zeggen, een TM 803 is beter en als ze het hebben geleverd voor een prijs van een TM 800, dan is het hun pech. :D[/quote:1001de91e2] Ze belde jammer genoeg zelf, dat ze de fout ontdekt hadden. ;) Maar ik weet niet hoor of ik hem dan toch gehouden had. Moeilijke situatie. DD4me2
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...