Ga naar inhoud

Hoe DVDWriter, DVDROM en 2 harde schijven verdelen over 2 ID


Aanbevolen berichten

Ik wil mijn DVDWriter aansluiten terwijl ik al een DVDROM en 2 harddisks heb. Heb 2 IDE poorten (lintkabels). Wat moet ik bij elkaar aan de lintkabel hangen? Iemand zegt; nooit de DVDBrander en de DVDROM bij elkaar hangen, want die storen elkaar. Is zelfs een melding vanuit Nero. Iemand zegt; nooit een langzame DMA33 DVD met een snelle harddisk samen, want de harddisk gaat dan ook op de langzame snelheid draaien. Iemand zegt; zet de DVDBrander op de andere kabel dan de harddisk waarvan je de data haalt. Dan hebben die beide de volle capaciteit van de poort. Wie heeft er gelijk? En wie moet ik master en wie slave maken? Of gewoon die aan het einde van de kabel de master maken?
Link naar reactie
[quote:c4544d4312="Ralph Bertram"]Iemand zegt; nooit de DVDBrander en de DVDROM bij elkaar hangen, want die storen elkaar.[/quote:c4544d4312] Zoals Heiden al zei: dit veroorzaakt geen fouten... Wat die persoon misschien bedoelde is dat net als bij een cd-brander, als je on-the-fly (direct van cd naar cd) wilt branden, en de brander en lezer op dezelfde kabel zitten, dat het eerder fout gaat... Maar ik denk dat je met een dvd-brander eerder vanaf je HD zal branden, dus inderdaad zoals Heiden zei: de dvd-brander en dvdrom op 1 kabel (secundary) en dan de HD's op de andere (primary)...
Link naar reactie
[quote:3c975f0d0c="Ralph Bertram"]Ik wil mijn DVDWriter aansluiten terwijl ik al een DVDROM en 2 harddisks heb. Heb 2 IDE poorten (lintkabels). Wat moet ik bij elkaar aan de lintkabel hangen? Iemand zegt; nooit de DVDBrander en de DVDROM bij elkaar hangen, want die storen elkaar. Is zelfs een melding vanuit Nero. Iemand zegt; nooit een langzame DMA33 DVD met een snelle harddisk samen, want de harddisk gaat dan ook op de langzame snelheid draaien. Iemand zegt; zet de DVDBrander op de andere kabel dan de harddisk waarvan je de data haalt. Dan hebben die beide de volle capaciteit van de poort. Wie heeft er gelijk? En wie moet ik master en wie slave maken? Of gewoon die aan het einde van de kabel de master maken?[/quote:3c975f0d0c] Bij veel een-op-een dupliceren van dvd/cd's zou ik gaan voor de volgende oplossing: IDE 1: Harde schijf (boot) + DVD-rom (schijf als master); IDE 2: DVDwriter en een harde schijf op een IDE (DVDwriter als master) Bij het dupliceren stuur je dan niet alle data over een IDE-flatcable. Suc6 :lol:
Link naar reactie
Probleem is wel het feit dat bij veel IDE-kabels de connectoren heel kort bij elkaar zitten. Ik zelf heb een Lian-Li kast waar de harde schijven onderaan in een uitschijfbaar bracket zitten. Met veel moeite en zeer strakke kabels kan ik met een IDE-kabel een harde schijf (helemaal onderaan) en mijn CD-writer (bovenaan, zelfs niet te hoog !) met elkaar verbinden. Zelfs bij extra lange ATA-133 kabels is de afstand tussen de twee connectoren voor schijven relatief (te) klein.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...