Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

:oops: Het probleem is het volgende: draai onder win xp prof. kreeg virus en wil nu de c schijf formateren, dit gedaan met win 2ooo daar ik het onder xp niet weet hoe, ik heb 2 harde schijven , wat gebeurt er nou , de 2e harde schijf is na het formateren niet meer te zien is compleet weg., volgens de levereancier (nieuwe comp.) is door het formateren een bestandje op de c schijf die de 2e harde schijf aanstuurt ook gewist, hier had ik nog nooit van gehoort, bij eerder formateren met een opstartdisk. van win 98 ging het perfect. mijn vraag is: hoe krijg ik de 2e schijf weer aan de praat, en kan ik hem weer herstellen. m.vr.gr. t.teunissen :P
Link naar reactie
Huh? Als het een nieuwe computer is zou hij beide schijven gewoon moeten herkennen. Wordt ie in de BIOS ook niet herkend? Ook niet als ie op automatisch staat? Formateren vanuit XP is heel simpel. Stop de CD van XP erin en opstarten vanaf cd-rom. Tijdens de installatie kun je ook kiezen om te formateren. Ik ben dan ook benieuwd of XP wel beide schijven ziet, want je zou dus moeten kunnen kiezen welke schijf (en/of partitie) je zou willen formateren. Suc6
Link naar reactie
Het zou kunnen dat je een speciaal programma gebruikte om een grotere schijf zichtbaar te maken op een wat oudere computer. Als je dan de C schijf wist bestaat inderdaad de kans dat je niet meer op de andere harde schijf kan komen. Vraag je leverancier even of dit het geval is , zoja dan heeft hij dat programma ook vast voor je.
Link naar reactie
[quote:803d7bd7b1="t.teunissen@hccnet.nl"]:oops: Het probleem is het volgende: draai onder win xp prof. kreeg virus en wil nu de c schijf formateren, dit gedaan met win 2ooo daar ik het onder xp niet weet hoe, ik heb 2 harde schijven , wat gebeurt er nou , de 2e harde schijf is na het formateren niet meer te zien is compleet weg., volgens de levereancier (nieuwe comp.) is door het formateren een bestandje op de c schijf die de 2e harde schijf aanstuurt ook gewist, hier had ik nog nooit van gehoort, bij eerder formateren met een opstartdisk. van win 98 ging het perfect. mijn vraag is: hoe krijg ik de 2e schijf weer aan de praat, en kan ik hem weer herstellen. m.vr.gr. t.teunissen :P[/quote:803d7bd7b1] Om het probleem te tackelen zou ik in eerste aanleg beginnen bij het bekijken van je opstartscherm. Toont deze bij het scannen alle apparaten? Zo niet, zet dan in het BIOS de detectie op AUTO. Laat ie het dan nog niet zien, dan zit er iets goed fout! Suc6 :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...