Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik ben m'n werkgeheugen aan 't uitbreiden en nu rees bij mij de vraag: CAS-latency: wat houdt dit in?? Mijn mobo [i:97806d1b59](MSI K7T Turbo LE)[/i:97806d1b59] vereist [b:97806d1b59]CAS-latency 3[/b:97806d1b59] [i:97806d1b59](volgens de geheugen-configurator van www.kingston.com)[/i:97806d1b59] betekent dit dat er geen geheugenmodules in mogen met [b:97806d1b59]CAS-latency 2?[/b:97806d1b59] of maakt dit weinig uit.
Link naar reactie
Column Access Strobe - Cas Latency is een indicatie hoe snel geheugen het tweede deel van een lees/schrijf handeling voor geheugen kan afhandelen. CAS 2 onderdelen kunnen dit in 2/10th deel van de hele handeling uitvoeren. Bij CAS 3 duurt dit 3/10th van de handeling (dus langzamer). Bepaalde systemen (meestal snelle systemen zoals bij een AMD Athlon) werken niet met het langzame CAS 3 geheugen. Voor deze systemen heb je dus het snellere CAS2 geheugen nodig. Detail: CAS Latency is een getal, afgeleid van de ratio - geheel getal, naar boven afgerond - tussen column access tijd en de klok cycle tijd. Berekend door de column access tijd, te delen door de klok frequentie.
Link naar reactie
[quote:3393787f54="Sellis"]Column Access Strobe - Cas Latency is een indicatie hoe snel geheugen het tweede deel van een lees/schrijf handeling voor geheugen kan afhandelen. CAS 2 onderdelen kunnen dit in 2/10th deel van de hele handeling uitvoeren. Bij CAS 3 duurt dit 3/10th van de handeling (dus langzamer). Bepaalde systemen (meestal snelle systemen zoals bij een AMD Athlon) werken niet met het langzame CAS 3 geheugen. Voor deze systemen heb je dus het snellere CAS2 geheugen nodig. Detail: CAS Latency is een getal, afgeleid van de ratio - geheel getal, naar boven afgerond - tussen column access tijd en de klok cycle tijd. Berekend door de column access tijd, te delen door de klok frequentie.[/quote:3393787f54] Daar valt niks aan op te merken :D Tegenwoordig zouden alle DDR-modules op CAS 2.5 moeten kunnen draaien, zelfs de OEM-versies halen dat makkelijk... :wink:
Link naar reactie
je hebt kans dat ze niet helemaal lekker met elkaar gaan samenwerken. zou ze gewoon plaatsen, en dan dmv memtest programma ( www.passmark.com of www.memtest86.com ) gaan kijken of ze fouten generen. evt de latencys iets aanpassen in het bios, en kijken of ze samen willen werken. kans is echter aanwezig dat het kingston reepje CAS 3 niet leuk gaat vinden, maar daar kom je vanzelf achter :wink: EDIT; lees nu pas goed je startpost :oops: misschien omdat het een oudere chipset is op je MSI bordje (kt133 dacht ik) kan het zijn dat als je een lage latency gaat gebruiken de geheugenbus het gewoon niet bijkan lopen. en dan kan het inderdaad zo zijn dat ze aanraden CAS 3 reepjes te gebruiken. in de manual staat vaak ook een tabel met geheugen wat getest en werkt op het moederbord. wat staat daar dan tussen? die heb ik dus gevonden; http://www.msi.com.tw/html/support/testreport/6330/memory.htm . is wel de ''gewone kt7 pro, maar komt op hetzelfde neer. zit te kijken, en al het mem wat ze daar gebruiken zijn volgens mij, gezien naar de cijfers erachter (7,5-10) geheugen chipjes die Cas3 doen, want de snelheid van Cas3 reepjes zijn vaak 7,5 tot 10 Nanoseconde. dus ik denk persoonlijk dat het Cas2 reepje het toch niet gaat doen.. :oops:
Link naar reactie
[quote:3d02e02fb5]misschien omdat het een oudere chipset is op je MSI bordje (kt133 dacht ik) kan het zijn dat als je een lage latency gaat gebruiken de geheugenbus het gewoon niet bijkan lopen.[/quote:3d02e02fb5] en wat kan er dan gebeuren? [quote:3d02e02fb5]zit te kijken, en al het mem wat ze daar gebruiken zijn volgens mij, gezien naar de cijfers erachter (7,5-10) geheugen chipjes die Cas3 doen, want de snelheid van Cas3 reepjes zijn vaak 7,5 tot 10 Nanoseconde. dus ik denk persoonlijk dat het Cas2 reepje het toch niet gaat doen[/quote:3d02e02fb5] ook niet als ik ze in m'n bios instel op CAS 3?????
Link naar reactie
Ik heb net [b:4bd7df7b5b]Mycom Service Centre [/b:4bd7df7b5b]gebeld, met de vraag of dat deze module [b:4bd7df7b5b](CAS2)[/b:4bd7df7b5b] in mijn moederbord past. Het antwoord dat zij gaven was: JA. Maar ze raadden me wel aan de oude module met CAS 3 te [b:4bd7df7b5b]verwijderen[/b:4bd7df7b5b]. Dus dat ga ik maar eens proberen. Toch vind ik het gek dat ze op http://www.kingston.com ([url]http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/modelsinfo.asp?SysID=+10991+&distributor=0&submit1=Search[/url]) alleen de CAS 3 modules aangeven als passende modules voor mijn moederbord. Heeft Mycom Service Centre misschien dan [b:4bd7df7b5b]geen gelijk[/b:4bd7df7b5b], of is hij gewoon [b:4bd7df7b5b]onwetend[/b:4bd7df7b5b]??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...