Ga naar inhoud

Mijn samengestelde pc, wat vinden jullie en wat kan beter?


Aanbevolen berichten

Logitech® Cordless Desktop® Deluxe Optical Logitech QuickCam Pro 4000 AOpen H600B Super Tower 350Watt Black Logitech Z-640 5.1 Philips 107X43 100% flat monitor CRT 3.5' 1.44 FDD Samsung Black NEC ND-1300A Black + software Pentium 4 2,6ghz (boxed, 800 MHz FSB, HT) IDE 40,0 Gb Maxtor 6E040L0 7200/133 (x2) P4P800 Deluxe motherboard Creative SB Audigy 2 Retail Gigabyte Radeon 9600 Pro 265 mb Corsair TWINX1024-3200, 2x 512MB Ik zit echt nog te twijfelen, want over een aantal dingen ben ik nog niet zeker. Bijv. het geheugen, dit kost in totaal (1 gig) 329 euro. Dit vind ik wel behoorlijk duur, dit is het duurste onderdeel van de hele computer :roll: M'n keyboard en muis dan. Het is draadloos, maar is dit setje snel genoeg? Levert het geen vertragingen op, want je hoort wel eens van die soort dingen. En wat is het verschil tussen de Audigy II en de Audigy II ZS? De videokaart is misschien wat aan de magere kant, maar iets beters kost gelijk weer zoveel meer geld... Of is er een beter alternatief? Is het moederbord goed voor dit systeem? Dit was een van de onderdelen waar ik juist wel zeker over was hehe :) En de DVD-brander. Moet ik hiernaast nog een DVD-speler om DVD'tjes te spelen? Of is de DVD-brander snel genoeg hiervoor? Alvast harstikke bedankt allemaal!! Mvg, Arwen
Link naar reactie
[code:1:1512c0a944]Logitech® Cordless Desktop® Deluxe Optical Logitech QuickCam Pro 4000 AOpen H600B Super Tower 350Watt Black Logitech Z-640 5.1 Philips 107X43 100% flat monitor CRT 3.5' 1.44 FDD Samsung Black NEC ND-1300A Black + software Pentium 4 2,6ghz (boxed, 800 MHz FSB, HT) IDE 40,0 Gb Maxtor 6E040L0 7200/133 (x2) P4P800 Deluxe motherboard Creative SB Audigy 2 Retail Gigabyte Radeon 9600 Pro 265 mb Corsair TWINX1024-3200, 2x 512MB[/code:1:1512c0a944] [quote:1512c0a944]Ik zit echt nog te twijfelen, want over een aantal dingen ben ik nog niet zeker. Bijv. het geheugen, dit kost in totaal (1 gig) 329 euro. Dit vind ik wel behoorlijk duur, dit is het duurste onderdeel van de hele computer :roll: [/quote:1512c0a944] Tsja, je besteld ook direct een van de duurdere geheugenmerken... ze zijn er ook wel goedkoper. vraag is wat doe je ermee? wil je gaan overclocken, dan zou ik bij corsair blijven, doe je dat niet, waarom niet iets goedkopere twinmos geheugenreepjes bijvoorbeeld. die zijn ook goed, en ook nog eens snel... [quote:1512c0a944]M'n keyboard en muis dan. Het is draadloos, maar is dit setje snel genoeg? Levert het geen vertragingen op, want je hoort wel eens van die soort dingen.[/quote:1512c0a944] van vertragingen heb ik iig nog nooit gehoord. ok, met goedkopere optische muizen misschien (van die Aldi meuk ofzo :wink: ) maar heb zelf ook logitech muizen gehad, en nooit problemen meegehad.. heb zelf nu de MX700 van logitech (met MX motor) en die is echt precies en direct. ze hebben nu toevallig ook een MX serie op de markt (weet prijs niet zo, maar die kan je vast zelf wel vinden) maar dat is dus wel een mooi setje http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=486&CONTENTID=6831&countryid=22&languageid=13 [quote:1512c0a944]En wat is het verschil tussen de Audigy II en de Audigy II ZS?[/quote:1512c0a944] volgens mij ondersteund de ZS tot maximaal 7.1 surroundboxen, en de ''normale'' maar tot 6.1... check zelf anders op www.creative.nl [quote:1512c0a944]De videokaart is misschien wat aan de magere kant, maar iets beters kost gelijk weer zoveel meer geld... Of is er een beter alternatief? [/quote:1512c0a944] waarom niet een beetje meer bijleggen en bijvoorbeeld een radeon 9800 NP kopen? http://www.tweakers.net/pricewatch/64630?Landfilter=Benelux weet verder ook niet de eisen die je stelt? gebruik je veel FSAA en anisotropisch filteren? of game je helemaal niet of weinig? [quote:1512c0a944]Is het moederbord goed voor dit systeem?[/quote:1512c0a944] ja zeker goed moederbordje.. echter hoor ik ook veel goeds over het P4 mobo van chaintech... moet je even zoeken in moederborden subforum, daar liep ook een draadje over...
Link naar reactie
Mocht je toch voor de Radeon 9600 Pro willen gaan. Koop dan niet de 256 MB versie. Deze kaart heeft namelijk veels te weinig profijt van dit extra geheugen, en is daarom het extra geld helemaal niet waard. En ik zie dat je de 40GB schijven in RAID opstelling wilt gaan gebruiken? (x2). Dat is zeker een zeer snelle oplossing. Overigens is het kopen van een extra apart DVD speler niet nodig. Tenzij je CD's "on the fly" wilt kopiëren.
Link naar reactie
Ik wil wel gaan overklokken. Dus dan moet ik bij de corsair blijven? Is de rest van mijn systeem geschikt om te overklokken dan? Het moederbord bijv...? Als ik dan het ene koop wat geschikt is voor overklokken is het handig dat de rest dit ook kan. Anders heeft het kopen van dit dure spul naar mijn mening niet zo heel veel zin. Maarre de 9800SE van Club3D dan, die is een keer 240 euro, niet zo heel veel. En misschien is deze wel te overklokken naar een 9800?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...