Ga naar inhoud

Nieuwe computer, wat vinden jullie ??


Aanbevolen berichten

Ik heb gekeken op verschillende site's en heb me daar laten informeren. Ik ben tot de volgende computer gekomen: - ASUS A7N8X-X (Moederbord) - AMD Athlon XP 2600+ 2,08 GHz (Processor) - Corsair 512 MB DDR SDRAM PC3200 (Geheugen) - Western Digital Caviar Special Edition (Hardeschijf) - AOpen HQ48A Pro (Behuizing) - AOpen DVD-1648 Pro (DVD-speler) - AOpen CRW5224 (Brander) - Philips 107T51, 17" (Monitor) - MSI FX5600-TD128 (Videokaart) Wat vinden jullie van dit systeem ?? Bij www.mycom.nl kosten dit € 929,50. [b:58a9064f99]Ik wil rond de € 1000,- blijven[/b:58a9064f99] Graag jullie reactie. P.S. Ik ben niet het toetsenbord en muis vergeten hoor :wink:
Link naar reactie
[quote:27a174b4ff]Ik zou geen SDRAM nemen, maar DDR RAM. Verder wil ik ff de grootte van de HD weten[/quote:27a174b4ff] Ik lees toch echt [b:27a174b4ff]Corsair 512 MB [u:27a174b4ff]DDR[/u:27a174b4ff] SDRAM PC3200 (Geheugen) [/b:27a174b4ff]..... Over je videokaart... Neem een Ati Radeon 9600 (pro). Die is beter in Dx 9 (= nieuwe generaties gamez) dan de Fx 5600. ps: dubbelpost????
Link naar reactie
Heb recent met veel dezelfde componenten een pc gebouwt. Zoals al eerder gezegt neem 2 x256MB dat is iets sneller. Het 3200 geheugen is eigenlijk niet nodig om dat de fsb van de cpu 166 is, maar zo kan je wel nog een keer upgraden naar 200 fsb. Mijn voorkeur zou ook altijd uitgaan naar een Radeon kaart, deze zijn op het moment gewoon beter Nvidia. Als je veel gaat gamen telt de grafische kaart zwaar mee. Als je nog een beetje budget over hebt zou ik voor een dvd brander gaan. Het kost wat meer, maar de cd brander heeft zijn beste tijd gehad. Dit hangt natuurlijk wel weer af van je gebruik van de PC.
Link naar reactie
Eerst ff een paar vraagjes: Wat voor voeding komt erin (of is deze inbegrepen bij de kast)? Ga je overklokken, of wil je dit gaan doen? In dit geval is het namelijk veel beter een XP2500+ te kopen. Deze zijn over het algemeen veel beter overklokbaar als de XP2600+. Hoe groot wordt de HD die je erin gaat zetten. 80GB lijkt me intussen echt wel aan te raden. Zelf zou ik voor minstens 120GB gaan. Zoals hierboven gezegd. Die videokaart moet je echt vervangen door een Radeon 9600 Pro. Deze is echt stukken sneller. Zeker als we het over DX9 aangestuurde appicaties gaan hebben. Als laatste vind ik je moederbord keuze niet helemaal top. Ik zou gaan voor een Epox 8RDA+, deze biedt als extra feature de MCP-T southbridge van nVidia. Dit houdt in dat je een Soundstorm chip op je mobo hebt. Deze produceert geluid wat te vergelijken is met een Soundblaster Audigy. Verder heeft de Epox alle features die de Asus ook heeft. Succes iig :)
Link naar reactie
Ik heb nu gekeken en heb bij een andere winkel me ook laten informeren. Hier kwam ik tot het volgende: - Asus A7N8X-X - AMD Athlon XP 2600+ 2,08 GHz - 512 MB DDR SDRAM PC2700 - Western Digital Caviar Special Edition 120 GB - Compucase LX6AR1 - Lite ON DVD-speler - Lite ON Brander - Philips 107T51, 17" - Point of View GeForce FX 5600 256 MB - 2 grote coolers [b:99b2c9ece6]Bij hem kwam ik op een totaal van € 980,-[/b:99b2c9ece6] Ikzelf denk dat dit een heel leuk systeem is voor die prijs. Ik wil verder niet overklokken of iets. Ik wil gewoon goed kunnen game. De brander en de DVD-speler zijn naar Lite ON veranderd omdat hij niet zo tevreden was over AOpen. Verder is de kast veranderd omdat deze kast de mogelijkheid had 2 grote ventilators te plaatsen. Nog even jullie reacties graag. Ik wil de computer wel deze week bestellen !!
Link naar reactie
Nouwja, ik ben ook even een systeempje in elkaar aan het knutselen gegaan. Hierop kwam ik uit: Aopen H600B 350W Behuizing Abit NF7-S AMD 2600+ 2x256MB PC 3200 TwinMos Maxtor DiamonmaxPlus 9 120GB 8MB Cache S-ATA, Liquid Bearing. Sapphire Ati Radeon 9600 Pro Philips 107T51 Lite-On DVD Lite-On Brander ThermalTake Silent Boost XP Koeler ---------------------------------------+ 985 Euro. (Bij Sallandautomatisering) Ik vraag me echt af waarom je ook in je tweede systeem alsnog voor de FX5600 gaat. De Radeon 9600 Pro is echt een veel betere keuze. Tevens heeft de FX5600 die je nu hebt gekozen echt geen meerwaarde tenover de 128MB versie. De kaart is simpelweg te traag om alle 256MB aan data die geladen kan worden te verwerken.
Link naar reactie
[quote:ecc0cc4b85="praatpaal"]Ik zou sowieso geen FX 5600 nemen als videokaart omdat recentelijk ontdekt is dat daar een bug in zit. Bij 3D applicaties hoort de ventilator sneller te gaan draaien maar dat doet deze niet waaardoor hij overhit kan raken en stuk kan gaan...........foutje van nVidia :([/quote:ecc0cc4b85] Volgens mij was de bug dat de ventilator niet harder ging draaien bij screensavers....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...