Ga naar inhoud

Geheugen, wat moet ik kiezen?


Aanbevolen berichten

http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=94481 lees ook eens mijn memory FAQ door (onderaan de pagina) wat voor mem je moet nemen ligt geheel aan je situatie. - snelheid processor - overclocken of niet - budget als je geheugen neemt wat even hard loopt als de FSB van de processor, dan kan het in sync lopen met de FSB. er is dus nu geen wachtrij omdat de een op de ander moet wachten. beiden lopen dan bijvoorbeeld op 166 mhz. als je wilt overclocken, en je hebt bijvoorbeeld een 166FSB processor, dan zou ik toch minimaal voor een goed merk Pc3200 geheugen gaan. dit loopt op 200MHZ standaard, en zodoende is er wat rek als je wilt overclocken. goeie OC merken hebben vaak winbond geheugenchipjes erop (deze clocken altijd snel en kunnen ook nog eens strakke timings aan) om even bij alternate te blijven.. als je een setje mem wilt kopen voor dualchannel, kijk dan eens naar de dualchannelkitjes van corsair bijvoorbeeld; [url=http://www5.alternate.nl/cgi-bin/info/showtechdata.pl?artnr=i9id6d&refer=Geheugen%20DDRAM%20]corsair PC3200[/url] heb deze zelf ook alleen dan in pc3500 smaak, en het zijn echt zeer goeie reepjes. @MEM; het is geen probleem nu een reepje te kopen, en over een maand weer, zolang je maar wel hetzelfde merk neemt. er is een kleine kans dat ze niet op zeer strakke timings willen draaien, omdat ze beiden natuurlijk uit een aparte partij komen... owjah, en over dat ''profijt'' van dualchannel, lees het alleronderste stukje uit de Faq maar eens.. het maakt echt niet zoveel uit hoor :wink:
Link naar reactie
Ah, ik lees een paar dingetjes over het afstemmen van de geheugenmodule op de FSB van je processor. Ik ben van plan een P4 2,6 met 800 mhz FSB te kiezen. Dan moet ik als ik het goed begrijp, wat ik denk ik niet doe ;) van de volgende de dikgedrukte kiezen: En tenslotte RDram; PC 600 ----- 300 MHZ ( effectief 600 MHZ ) PC 700 ----- 356 MHZ ( effectief 700 MHZ ) [b:50f719f203]PC 800 ----- 400 MHZ ( effectief 800 MHZ ) [/b:50f719f203] PC 1066 ----- 533 MHZ ( effectief 1066 MHZ ) PC 1200 ----- 600 MHZ ( effectief 1200 MHZ ) Mijn gevoel zegt dat dit niet klopt omdat iedereen het heeft over deze: PC 3200 ----- 200 MHZ ( effectief 400 mhz ) Ik zie door de bomen het bos niet meer ;)
Link naar reactie
[quote:4fd3820b46="Arwen"]Ah, ik lees een paar dingetjes over het afstemmen van de geheugenmodule op de FSB van je processor. Ik ben van plan een P4 2,6 met 800 mhz FSB te kiezen. Dan moet ik als ik het goed begrijp, wat ik denk ik niet doe ;) van de volgende de dikgedrukte kiezen: En tenslotte RDram; PC 600 ----- 300 MHZ ( effectief 600 MHZ ) PC 700 ----- 356 MHZ ( effectief 700 MHZ ) [b:4fd3820b46]PC 800 ----- 400 MHZ ( effectief 800 MHZ ) [/b:4fd3820b46] PC 1066 ----- 533 MHZ ( effectief 1066 MHZ ) PC 1200 ----- 600 MHZ ( effectief 1200 MHZ ) Mijn gevoel zegt dat dit niet klopt omdat iedereen het heeft over deze: PC 3200 ----- 200 MHZ ( effectief 400 mhz ) Ik zie door de bomen het bos niet meer ;)[/quote:4fd3820b46] uhmm, jij hebt het over PC3200 (DDR ram) en je quote nu het stuk over RDram.. als je dan een stukje terug leest, kun je het verschil tussen deze 2 vinden.. echter is RDram zeer moeilijk te krijgen soms, en ook nog eens erg duur t.o.v DDR ram, dus zou idd in jouw geval (als je sync met de FSB wilt draaien) daarnaast is die 800 mhz van de P4 quadpumped, dus 4x de normale speed (4x200) dus je zou met Pc3200 inderdaad kunnen voldoen.. nog meer bomen die verwijderd dienen te worden zodat je het bos weer kan zien :wink: 0
Link naar reactie
[quote:25c067d91d="turbulence"][quote:25c067d91d="Arwen"]Ah, ik lees een paar dingetjes over het afstemmen van de geheugenmodule op de FSB van je processor. Ik ben van plan een P4 2,6 met 800 mhz FSB te kiezen. Dan moet ik als ik het goed begrijp, wat ik denk ik niet doe ;) van de volgende de dikgedrukte kiezen: En tenslotte RDram; PC 600 ----- 300 MHZ ( effectief 600 MHZ ) PC 700 ----- 356 MHZ ( effectief 700 MHZ ) [b:25c067d91d]PC 800 ----- 400 MHZ ( effectief 800 MHZ ) [/b:25c067d91d] PC 1066 ----- 533 MHZ ( effectief 1066 MHZ ) PC 1200 ----- 600 MHZ ( effectief 1200 MHZ ) Mijn gevoel zegt dat dit niet klopt omdat iedereen het heeft over deze: PC 3200 ----- 200 MHZ ( effectief 400 mhz ) Ik zie door de bomen het bos niet meer ;)[/quote:25c067d91d] uhmm, jij hebt het over PC3200 (DDR ram) en je quote nu het stuk over RDram.. als je dan een stukje terug leest, kun je het verschil tussen deze 2 vinden.. echter is RDram zeer moeilijk te krijgen soms, en ook nog eens erg duur t.o.v DDR ram, dus zou idd in jouw geval (als je sync met de FSB wilt draaien) daarnaast is die 800 mhz van de P4 quadpumped, dus 4x de normale speed (4x200) dus je zou met Pc3200 inderdaad kunnen voldoen.. nog meer bomen die verwijderd dienen te worden zodat je het bos weer kan zien :wink: 0[/quote:25c067d91d] Hehe, alles is moeilijk voordat het makkelijk wordt, dus dat is een troost ;) Ik moet dus 3200 hebben. Maarre is oc'en het enisgte voordeel wat Corsair meer biedt dan de andere merken? Dan is deze: http://www5.alternate.nl/html/nodes_info/iaid84.html dus ook wel goed? Scheelt wel een bult geld, en hij draait ook op PC3200 met een Cas latency van 2. Wordt dit merk nog een beetje goed beoordeeld of...? Trouwens, het bos begint al aardig zichtbaar te worden ;)
Link naar reactie
Dat GeIL geheugen is ook zeer goed. Iig ook geschikt voor overklokken. Naar mijn weten doet het weinig tot niets onder voor het corsair geheugen. Overigens staat dit: "Capaciteit: 1 module van 1024 MB" op de site. Volgens mij krijg je gewoon twee modules van 512MB, maar ik kan ook verkeerd zitten. Iig is dat GeIL geheugen een goede keuze.
Link naar reactie
probleem is dat Geil nu altijd hun eigen geheugenchippies gebruiken (geen winbond) en ik ook wel eens gelezen dat die soms niet al te best overclocken.. nu kan het natuurlijk aan de batch liggen, maar wil je 100% zeker zitten dan ging ik wel voor Corsair. De winbond chipjes die daarop zitten lopen zeker veel harder als de eigen chippies van Geil. zoek anders eens 2ehands naar geheugen met BH5 geheugenchipjes erop. die willen het allerbeste clocken. vriend van mij heeft zelfs PC2700 op 205 MHZ draaien :o (wel specially imported from USA) maar die willen echt hard. de nieuwere CH5, op oa de corsair modules lopen ook wel hard, maar doen het iets minder goed....
Link naar reactie
[quote:e1f403ca33="Heiden"]Dat GeIL geheugen is ook zeer goed. Iig ook geschikt voor overklokken. Naar mijn weten doet het weinig tot niets onder voor het corsair geheugen. Overigens staat dit: "Capaciteit: 1 module van 1024 MB" op de site. Volgens mij krijg je gewoon twee modules van 512MB, maar ik kan ook verkeerd zitten. Iig is dat GeIL geheugen een goede keuze.[/quote:e1f403ca33] Het zijn d'r twee van 512, geven ze op Alternate ook wel aan, maar niet in dit schermpje ;) Anders stuur ik 't gewoon weer terug :P Maar overklokken is dus niet echt mijn bedoeling. Dat is GeIL dus opzich wel prima? Jij zegt weer hele andere dingen als turbulence. Maar overklokken is bij nader inzien toch niet zo belangrijk. Als ik eenmaal spul heb ben ik niet van plan d'r aan te gaan klooien ;) Ik wil gewoon solide en snel spul. Dus de een zegt GeIL en de ander Corsair. What about Kingston? ;) Bijv. deze: http://www3.alternate.nl/html/nodes_info/iaid7a.html Draait ook op PC3200. Maar is het het nou echt waard iets te kopen wat op PC3200 loopt? Want deze bijv.: http://www3.alternate.nl/html/nodes_info/iaid2a.html is een stuk goedkoper, maar loopt niet op 3200. En die CAS-latency? Deze is bijv. nog goedkoper: http://www3.alternate.nl/html/nodes_info/iaid2c.html , maar die draait op een hogere CAS. *Ziet weer een bult bomen en geen bos :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...