Ga naar inhoud

ander merk hardware in een compaq computer


Aanbevolen berichten

hehehe ... Helaas is niet al het gelul ook daadwerkelijk gelul ... compaq staat erom bekend, dat die pc's erg kieskeurig zijn voor latere aanpassingen c.q. toevoegingen ... En het is geregeld gebeurd, dat bij geheugenuitbreidingen(om even in dat straatje te blijven) er verscheidene merken zijn, met dezelfde specs, die gewoon niet worden geaccepteerd door een compaq systeem ... De beste manier is gewoon die zooi in te laten bouwen door de winkel waarbij je die compaq troep hebt gekocht ... Ter verduidelijking ... de pressario waarop ik hier werk is 3 keer teruggeweest naar radio correct, doordat zijzelf er geheugen hebben bijgeplaatst waarmee dit fijne systeempje niet wilde werken ... Ben ik blij dat ik al eerder over die compaq ellende heb gelezen en dus me hele kast meenam naar correct, om het door hun te laten inbouwen ... Ze hebben er overigens 3 x 256 pc2700 in moeten gooien en pas bij de derde werkte het naar behoren ... zelfde pecs, andere merken !!! anders had ik mooi 3 x zelf nieuwe geheugenplakjes kunnen weggooien, ipv de garantie wat het nu was ... lijkt mij dat ik nooit de enige kan zijn ... Lijkt mij ook dat dit de eerste en de laatste compaq is geweest btw
Link naar reactie
Een simpele vuistregel is : recente compaq's (1-2 jaar ??) oud kunnen redelijk goed overweg met andere hardware, ook geheugen. Ik heb laatst een apacer 256 MB single sided PC133 bijgeprikt tussen 2 128 mb reepjes PC133 Double sided die standaard was meegeleverd. Geen probleem : Een Vanta VGA vervangen door een ATI 9000 geen probleem. (Type EVO d300). Ze gebruiken verder nog steeds Cable Select, dus IDE apparaten niet op een andere manier proberen aan te sluiten. Waar de grens ligt ? Misschien kan je aanhouden : BIOS op de HD dan is het vrij zeker dat je alleen Compaq spul moet gebruiken.
Link naar reactie
Als aanvulling op hetgeen er al gezegt is. De voeding heeft wat andere connectors. Hierdoor moet er dus een moederbord in dat ook van compaq is. Het is niet echt aan te raden om het moederbord te vervangen voor een compatible soort. De aansluitingen naar de kast zijn vaak ook aangepast. Het is niet onmogelijk, maar het werk wat er extra bijkomt, maakt het mijn inziens niet meer leuk. Ook de voedingen zijn soms qua afmetingen net iets anders dan een standaard voeding.
Link naar reactie
Hm... Compaq. gek dat Dell daar dus geen last van heeft en wellicht daardoor ook haar succes tov compaq te danken heeft. Compaq was ooit 's de grootste. Ook op het gebied van voedingen heeft dell haar "aangepaste powersupplies" laten varen. Schijnen dat standaard voedingen in de nieuwe dimensions geplaatst kunnen worden. Niet bij de mijne helaas. :cry:
Link naar reactie
[quote:b636079e29="Bosje"]Een simpele vuistregel is : recente compaq's (1-2 jaar ??) oud kunnen redelijk goed overweg met andere hardware, ook geheugen. [/quote:b636079e29] Idd, wat vroeger was is nu niet meer. Ik vind het trouwens altijd een uitdaging om zo'n ding te upgraden. En dan ook windows erop te zetten zonder zo'n restore CD. Lekker zelf de drivers zoeken op internet van bv onboard sound en video. Blijft er voor mij tenminste nog wat werk over, want veel mensen komen daar niet uit. :wink:
Link naar reactie
Kijk even naar het type compaq en het moederbord. Als je een deskpro oid hebt, heb je redelijke kans dat uitbreidingen gaan lukken. Ik heb zelf een EY-mid met een Elitegroup moederbord en geen problemen. Een Compaq presario za lastiger worden, denk, ik. Hele oude Compaq's (Pentium 1 en ouder) zijn niet uit te breiden, omdat die echt anders in elkaar steken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...