Ga naar inhoud

Welke DVD-brander.


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan een DVD-brander aan te schaffen. Ik twijfel nu tussen een drietal types; -Aopen DRW 4410 pro -Liteon LDW401S -Nec ND 1300a Ik weet dat de Nec als enige zowel + als - kan schrijven. Maar hoe zit het met andere zaken als overburnen (dus meer als 700Mb op de cd-r), hoe zit het met snelheden, etc. Wie heeft er ervaringen met een van de drie branders? :o
Link naar reactie
Van deze drie heb ik alleen ervaring met de Aopen en de NEC. De Aopen is een normale doorsnee drive. Een goede keus zonder echte plus- of minpunten. De NEC is een verhaal apart. Eigenlijk een topdrive, echter met een paar minpunten. Met name vlak na de introductie kwamen er al snel een aantal problemen naar boven. De meeste zijn inmiddels opgelost d.m.v. een firmware upgrade en de problemen die overblijven kunnen ook d.m.v. firmware upgrades worden opgelost. Persoonlijk zou ik deze drive kiezen boven de Aopen. Er is namelijk inmiddels een hele schare aanhangers van deze drive en er zijn zelfs al een aantal firmware hacks gereleased die de mogelijkheden van de drive nog verder uitbreiden. Juist door deze enthousiaste aanhangers is de verwachting dat deze drive in de toekomst alleen nog maar meer te bieden zal hebben. Dit is echter wel iets voor de "PC freak". Als je nog nooit een bios hebt geflashed of niet weet wat dit precies inhoud zou je misschien beter voor de Aopen kunnen gaan. De beste DVDRW drives van dit moment zijn overigens de Sony DRU510A en de Plextor PX-708A, maar die zijn dan ook wel een stuk duurder. (Edit: ik was de Plextor helemaal vergeten te noemen, sorry)
Link naar reactie
Veryspace heeft gelijk. Plextor heeft al jaren een enorme reputatie als het gaat om kwalitatief hoogwaardige drives. In de professionele dupliceerwereld wordt erg veel gebruik gemaakt van Plextor en in de meeste professionele dupliceer apparatuur kom je Plextor drives tegen. Ze zijn echter ook altijd iets duurder dan de concurentie en waarschijnlijk zijn ze daarom ietsje minder bekend dan ze eigenlijk verdienen. Voor een uitgebreide test over de Plextor PX-708A: http://www.cdfreaks.com/article/121
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...