Ga naar inhoud

200 GB WD Harddisk verliest steeds zijn data?????


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een maand een extra harddisk in mijn PC (AMD 1700+)laten zetten, te weten een [color=red:6bf53ba34b]WD (Western Digital) 200 GB[/color:6bf53ba34b]. Nu ben ik de laatste tijd al 3 keer data kwijtgeraakt op deze hdisk. Schijf was gepartioneerd in 2 delen >>60 en 120 GB ! Wat ik deed was het volgende>data stond teveel gedefragmenteerd, dus alles weer netjes met XP defragment op zijn juiste plaats gezet. Hierna begint de ellende, want steeds meer data is niet meer terug te vinden. Begin ik met chkdsk/f , dan is de ellende helemaal niet meer te overzien. Wat een vreemde zaak is dit! Vandaag zei Partition Magic over de hdisk>Raw Data??? en vervolgens na booten was ik mijn hele schijf kwijt. In de bios zie ik de 60 GB harddisk als prim.master en de WD 200 GB als prim.slave. Lijkt me toch juist! De twee DVD drives staan als secondary enz. Kan het te maken hebben dat XP niet hoger dan 128 GB aankan? Zal wel niet want anders zouden deze steeds grotere hdisks niet verkocht worden? Wie kan mij een tip in de richting geven of zelfs een oplossing?? Heel veel dank hiervoor!
Link naar reactie
Ik vermoed een hardwareprobleem. Lucht en corrosie op de platter/of speling op de as met vonkjes door botsing lees- schrijfkop op platter. Kan je niet oplossen, wordt een RMA. Anders van onderaan beginnen. met Fdisk (anders PartitionMagic, alle partitieverdeling weghalen) en opnieuw indelen en formatteren. Kan namelijk zijn dat je eerste bootsector corrupt is. Wellicht is het eerst even aan te bevelen van de Western Digital-site hun "diagnostic tools" te downloaden en over die harde schijf heen te laten lopen. Kijken of ie errors gaat opgeven (denk 't wel). Die errors in een logfile bewaren en uitprinten. Bij geen enkele verbetering - schijf retour met logfile van de fouten. Suc6.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...