Ga naar inhoud

IRQ probleem


Aanbevolen berichten

Beste mensen ik zit naar mijn idee met een probleem. Op IRQ nummero 9 heb ik een vijftal apparaten staan, dit zijn de volgende: Nvidia TNT2 model 64/model 64 pro (32mb) VIA USB Universal Host Controller VIA USB Universal Host Controller VIA AC'97 Audio Controller (WDM) (geluids geintegreerd op moederbord) Realtek 8139(A) PCI Fast Ethernet Adapter (100mb) De betreffende computer is een packerd hell 5800I RW met het moederbord MS-6323 ver 2 via chipset VT82C694X Besturings programma is windows 2000 IRQ 2 7 10 11 zijn nog vrij Is dit wel een goede instelling (pc zelf gedaan) en kan hier het probleem uit voortvloeien dat het geluid van pc ruisd en dat systeem vrij instabiel is??? Hoe is dit te verhelpen wijzigen. Please HELP :(
Link naar reactie
:lol: :lol: :lol: Een universal host controller zit niet in een PCI slot. Tevens heeft de video kaart een agp aansluiting en is dus ook niet te verplaatsen. Maar...... de netwerkkaart heb ik wel verplaatst. De netwerkkaart zit nog op 9, echter is het geluid verhuist naar nummer 10 en de videokaart naar nummer 11. Op 11 zit nu ook "systeem voldoet aan microsoft acpi" kortom nu twee op 11 en 3 maal 9. Op 9 2x universal host controller en de netwerkkaart. We gaan er op vooruit maar is nog niet helemaal goed. Eenmaal ander maal, is er iemand die nog meer kan einsteinen. alvast bedankt
Link naar reactie
Kijk eens bij apparaatbeheer, onder Computer. Als daar iets staat met ACPI, kun je het veranderen van IRQ's wel vergeten. De enige oplossing is dan een herinstallatie, waarbij je op F5 drukt aan het begin en kiest voor een standaard PC. Van een ACPI naar Standard PC bij een draaiende installatie, is gedoemd te mislukken met een heleboel blauwe schermen.
Link naar reactie
Jippie, het probleem is inmiddels opgelost. Het volgende heb ik gedaan. In de bios stond pnp os uit. Deze heb ik op aan gezet en zo worden de irq's dus automatisch toegewezen. Mijn pc stond inderdaad ingesteld op een ACPI systeem. Dit heb ik verandert in standaard pc. Dit kost uhm wel een denk werkje van 10 min, maar de blauwe schermen bleven uitgesloten :D Graag wil ik jullie allen danken voor het meedenken en de bruikbare tips.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...