Ga naar inhoud

router wordt warm


Aanbevolen berichten

Sinds vandaag ben ik de gelukkige bezitter van een Draytek Vigor 2200USB router. Hij werkt op zich goed. Probleem is alleen dat hij altijd aan blijft staan. 3 dingen worden dan aardig warm: 1. de voedingsadapter 2. de router zelf 3. de USB modem Draytek raadt af om de router uit te zetten vanwege de gevoelige electronica. De router kan er tegen zegt men. Maar hoe zit het dan met de voeding en de USB modem?
Link naar reactie
Hoi, Zelf heb ik ook een Vigor2200 USB met aanverwante artikelen. Sinds begin van dit jaar heb ik 't spul aan staan en is nog niet uitgezet! Geen enkel probleem. Als 't niet veilig zou zijn, dat zou het allemaal ook niet verkocht mogen worden. Dit geldt uiteraard ook voor de voeding en het modem. Overigens: als er rook uit komt, dan is er een probleempje.... :D
Link naar reactie
[quote:7e74961fa7="Kaz'Duzar"][quote:7e74961fa7]Draytek raadt af om de router uit te zetten vanwege de gevoelige electronica. De router kan er tegen zegt men. Maar hoe zit het dan met de voeding en de USB modem?[/quote:7e74961fa7] Geld dit ook voor een Sweex router??? Mijn vader zet hem altijd s'nachts uit (om stroom te besparen)[/quote:7e74961fa7] Om stroom te besparen hoef je hem echt niet uit te zetten hoor. Die routertjes van tegenwoordig vreten bij niks meer. De voeding (adapter) word altijd warm, omdat dit eigenlijk gewoon een spoel is die het voltage van 230v naar bijv 12 volt omzet, en daarbij gaan de nodige amperes gepaart wat warmte oplevert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...