Ga naar inhoud

Help!! Harde schijf gecrashed


Aanbevolen berichten

Ik heb laatst een crash gehad van mijn schijf en helaas, maar waar ik ben een van die mensen die het backuppen van zijn schijf nog niet goed geregeld had. Nou ben ik op zoek naar een middel om toch mijn gegevens terug te krijgen. Mijn schijf is opgedeeld in 4 partities en waarvan 2 NTFS-partities waar Win 2000 Server op geinstalleerd was. Ik heb het reeds geprobeerd met programma Lost & Found, Maar op een of andere manier kan ik alleen maar de A-schijf als destination-disk te selecteren. Onder linux kan ik 2 partities zien, maar helaas geeft deze Linux-versie (nml Knoppix) niet de rechten om deze bestanden te kopieren naar een andere schijf en mijn kennis binnen Linux is helaas nog te mager om snel toto een oplossing te komen. Nu blijft mijn vraag. Kan ik door middel van bovenstaande tools mijn bestanden terug krijgen en zo ja hoe dan of heeft nog iemand anders een suggestie? Ik hoor het graag aldus een man in nood! The Resurrected Berry White!
Link naar reactie
In hoever is je schijf gecrashed? Blijkbaar draait de motor ervan nog en wordt ze nog gelezen want je kan nog partities zien? Maar vermits 'Maar op een of andere manier kan ik alleen maar de A-schijf als destination-disk te selecteren' zou het dus kunnen dat je niet meer naar die schijf kan schrijven en dat er dus als enigste mogelijkheid overblijft: schrijven naar een andere schijf (als je die hebt) of naar - inderdaad - een a-schijf. (want naar een cdrom: daarvoor heb je windows nodig dat op je gecrashte schijf staat en dat zal dus vermoedelijk niet lukken) Ik denk dat dus inderdaad redden op de a-schijf de enigste mogelijkheid is - probleem: bestanden die groter zijn dan je schijfje: Ja, ik weet het! Trouwens: bestanden terugschrijven naar je oorspronkelijke schijf: negen kansen op de tien worden die dan op plaatsen gezet waar resten van je àndere bestanden staan en dan ga je die beschadigen! Dus niet doen! Je kan ook het programma Drive rescue proberen (zoek trouwens op deze naam even in de search - als hij het doet) Je kan dit vinden op http://63.141.194.5/rescue/ http://home.quicknet.nl/qn/prive/cygho/Downloads/progs/rescue19d.zip en denk erom: niet saven op je oorspronkelijke schijf ! (en regelmatig een backupje, ghost of image maken :wink: )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...