Ga naar inhoud

Western Digital Raptor WD360GD


Aanbevolen berichten

Hai allemaal, Ik zit eraan te denken mijn besturingssysteem (Windows XP) op een aparte harde schijf te zetten. Nu heeft Western Digital een 10000rpm model, met een gemiddelde zoektijd lager dan 5,2 ms. De schijf heeft maar een capaciteit van 36Gb, wat meer dan genoeg is voor alleen een besturingssysteem. Hij lijkt, als de de specs leest, sneller dan een standaardschijf op dit moment. Ook schijnt hij betrouwbaarder te zijn dan een doorsnee harde schijf, WD geeft dan ook 5 jaar garantie. Is dit een goede schijf om er alleen Windows XP op te zetten, en evt nog wat andere programma's? Of kan ik net zo goed een 'normale' maxter diamondmaxplus 9 kopen ofzo? :roll:
Link naar reactie
het is wel een aardig schijfje om windhoos op te draaien, lijkt me. Je moet wel bedenken dat als je deze schijf koopt, hij werkt met serial ata. Als je moederbord dit niet ondersteund, moet je een aparte serial ata adapter kopen. Eventueel kan je volgens mij ook nog een converter van serial ata naar parallel ata kopen (lees de FAQ bij de sectie moederborden, cpu en overclocken ff door). Op anandtech.com staat een review van de schijf: [url]http://www.anandtech.com/storage/showdoc.html?i=1799&p=1[/url]
Link naar reactie
[quote:3eaca5d607="GreyHornet"]ok ..ik bestel hem ook met m'n nieuwe pc....duz is gewoon supersnelle / goede/ schijf voor z'n snelheid/prijs :-) :-)[/quote:3eaca5d607] Haha, me 2. Ben alleen wel benieuwd hoeveel herrie er uit dat ding komt. De schijf schijnt dezelfde degelijke SCSI-constructie te hebben, maar of dit ook betekend dat dat ding meer herrie maakt?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...