Ga naar inhoud

Computer gaat niet meer aan :S


Aanbevolen berichten

Mijn computer gaat om de een of andere vage reden niet meer aan... Ik start de computer op en dan staan mijn muis en toetsenbord vast... dan reset ik de computer, maar deze start dan niet op, hij gaat wel aan maar de monitor krijgt geen signaal en ik hoor geen opstartpiepje! soms gaat de computer wel aan en heb ik de kans om even wat te doen, als ik dan lang inactief ben krijg ik een paar biebjes en dan loopt hij weer vast zoals hierboven beschreven. ik werk met w2k en ga zo proberen om een systeemherstel te doen. Er schijnt een fout op de C schijf te zitten want zodra de scandisk opstart loopt hij vast als hij C aan het scannen is... wie helpt me? ik ben ten einde raad :? :? :cry:
Link naar reactie
Hij geeft wel spanning -> voeding is in orde Hij start windows wel op -> CPU ook nog wel in orde CPU wat te heet? kijk ff in het BIOS (als je daar kunt komen) Heb je alle stekkers achterin de pc goed zitten? Alle stekkers ín de pc goed zitten? Als de HD defect is, probeer es met de bootdisk te starten. Als dan alles wel goed doet, ligt het probleem bij de hd.
Link naar reactie
Alles zit goed, ik kan windows gewoon opstarten (maar heel soms) bootdisk heb ik niet , naja, kan em niet vinden :? De computer loopt op een gegeven moment vast als ik dan reset doet hij niets meer, als ik hem uitzet en dan weer aan probeer te zetten doet hij dat niet. Na 10 min weer wel :cry: meestal loopt hij dan ook vast... heb de kast nu open staan. kabels zitten allemaal goed CPU is niet heet... ik snap er NIETS van! ik ga zo meteen disk doctor draaien maar dan zegt hij dat een of ander programma of het OS de schijf in beslag neemt en hij niet kan scannen... [edit] Ik krijg de PC nu helemaal niet meer aan de praat, wat zou ik moeten doen als ik kans zag om het wel op te starten? safe mode en systeemherstel???[/edit]
Link naar reactie
Het probleem is dat ik de kans niet krijg om dat te doen, de computer start namelijk maar zelden goed op! ik ga hem zo opstraten in veilige modus (die werkt meestal nog) en dan kijk ik nog eens of ik disk doctor kan draaien... anders ga ik voor systeemherstel... ALS ik nu een nieuwe computer koop met nu gewone systeemeisen, kan het dan kwaad aan die computer als ik mijn huidige schijf daar in stop? zodat ik het meeste nog wel kan backuppen?
Link naar reactie
[quote:585885659b="maardiweb"]Het probleem is dat ik de kans niet krijg om dat te doen, de computer start namelijk maar zelden goed op![/quote:585885659b] Test de harde schijf met een geschikt stuk gereedschap. Downloaden bij de fabrikant! Als de schijf kapot is, dan ben je er vermoedelijk al uit. Misschien zelfs nog garantie. Dan heb je voor 5 euro (verzendkosten) alweer een "nieuw" schijfje. Die veilige mode is wat minder internet vriendelijk. Anders bij een kennis downloaden. Welk merk en type harde schijf betreft het? Wat betreft die backups, ik hoop het voor je. Een defecte harde schijf kan niet altijd probleemloos in een andere computer worden geplaatst. Wat je wel kan proberen om in veilige mode een andere schijf bij te plaatsen en de bestanden over te zetten.
Link naar reactie
Volgens mij kun je met gemak een (eventueel defecte) hd in een ander systeem hangen. Als je hem op 'slave' zet, dan wordt er vrij weinig van gelezen. Wat de kans op een crash aanzienlijk verkleint. Als je dan de hd scant op fouten met scandisk, en als die er heel veel vindt, haal dan alle data van de hd met een van de recoveryprogs. Die zijn er zat op internet te vinden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...