Ga naar inhoud

Geluidskaart werkt niet (meer)


Aanbevolen berichten

Hoi, Heb een tijdje geleden windows opnieuw geïnstalleerd en daarmee meteen een andere geluidskaart (SB 128 pci) erin gestopt (oudje, maar hij heeft tenminste goede microfoon aansluiting). Nu is echter, nadat ik de kaart even eruit had gehaald, om de computer ffies uit te stoffen, m'n geluid weer op m'n onboard geluid gegaan. Ik was namelijk vergeten het onboard geluid uit te schakelen in de bios. De geluidskaart werd helemaal niet meer ondekt, zelfs niet nadat ik het onboard geluid in de bios uitschakel. Installeren van drivers wil niet > krijg de melding dat de kaart niet aanwezig is. Kaart staat ook niet tussen de hardware. Iemand dus enig idee?
Link naar reactie
[quote:564e0eb82c="XBL"]Hoi, Heb een tijdje geleden windows opnieuw geïnstalleerd en daarmee meteen een andere geluidskaart (SB 128 pci) erin gestopt (oudje, maar hij heeft tenminste goede microfoon aansluiting). Nu is echter, nadat ik de kaart even eruit had gehaald, om de computer ffies[b:564e0eb82c] uit te stoffen[/b:564e0eb82c], m'n geluid weer op m'n onboard geluid gegaan. Ik was namelijk vergeten het onboard geluid uit te schakelen in de bios. De geluidskaart werd helemaal niet meer ondekt, zelfs niet nadat ik het onboard geluid in de bios uitschakel. Installeren van drivers wil niet > krijg de melding dat de kaart niet aanwezig is. Kaart staat ook niet tussen de hardware. Iemand dus enig idee?[/quote:564e0eb82c] Misschien wat stof tussens slot en kaart. Probeer es de kaart in een ander slot. Zit de kaart er wel goed in? Geen IRQ-conflicten.
Link naar reactie
[quote:53b93aa501="spiderned"]Ik kan het mis hebben, maar heb jij niet vaker problemen met geluidskaarten?[/quote:53b93aa501]Heb genoeg problemen (gehad) dus een geluidskaart probleem heb ik vast wel eerder gehad. Maar volgens mij ben ik niet de gene die jij in gedachte heb (hoewel ik ook niet weet wie het dan kan zijn ;)). Waar kan ik op zoeken welke IRQ m'n kaarten zijn toegekend? En ik zal zometeen (als ik weer uit *&$%^@ school ben), een ander slot proberen. Jochem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...