Ga naar inhoud

Kwalitiet geheugenmodules


Aanbevolen berichten

Enige tijd geleden heb ik een goedkope geheugenmodule gekocht (EUR 50 voor 512MB). Deze bleek vol met fouten (Memtest86 v3.0) te zitten waardoor het systeem zeer onstabiel werd. Nu heb ik nieuw een geheugenmodule gekocht van Dana Elec ook 512MB voor EUR 105. Ook deze heb ik getest met Memtest86 v3.0, hierbij gaf hij een klein aantal errors (3 stuks). Is het normaal dat er een klein aantal errors in geheugen van die omvang zit of moet ik wederom terug naar de winkel (Dunnet)? Maarten
Link naar reactie
Ik heb het afgelopen jaar een 256MB en een 512MB DDR module gekocht. Met de laatste had ik vrij veel problemen. Na het uitvoeren van Memtest kreeg ik met de 256MB zo'n 10 fouten in een bepaald geheugengebied. BIj de 512MB 160 fouten in 2 specifieke geheugengebieden. VOlgens mij is elke echte fout een probleem. Dus 3 is ook teveel. De 256MB module leek in SAFE mode wel okay te zijn. Maar ja, dan staat het geheugen wel vrij langzaam ingesteld. DIe 512MB module kon ik omruilen voor 2 modules van 256MB, het merk bleek Infineon. Dit omdat het geheugen nog maar 3 maanden oud was. Het verbaasde me wel dat een beetje kapot geheugen naauwelijks merkbbaar is. Heel soms een heel raarr onverklaarbaar probleem. Het belangrijkste is dat je het geheugen bij een goede winkel koopt. Als het terug kan wegens een defect of dat het niet werkt, daar heb je heel veel aan. Dat heb ik tenminste gemerkt. Probeer wel een goed merk te kiezen, echter dat zegt niet alles.
Link naar reactie
[quote:e83be97837="AswinW"]Timings: - Frequency: 132,9 Mhz - FSB:Dram: 3:4 -CAS#Latency: 2.0 Clocks -RAS#to Cas#Delay: 3 clocks -RAS#Precharge: 3 clocks -Cycle Time (Tras): 6 clocks [/quote:e83be97837] Oh ja, die CAS vraag. Ik vermoed dat het geheugen wel goed is. Ik zal nu alleen wat vaker Memtest gebruiken. Verder zal bij scherpe/snelle geheugeninstellingen de kans op fouten toenemen enne Memtest vertelt je dat dan wel. Alleen als Memtest bij normale instellingen geen problemen geeft, dan is het geheugen echt wel okay. Nou is volgens mij normaal op mijn K7S5A moederbord de keuze (Normal, Fast en Ultra gecombineerd met een geschikte CAS instelling). Ik vind het wel jammer dat de handleiding van het K7S5A moederbord er niet bij zegt welke keuze de gewenste Ras-to-Cas en Ras-precharge instelling oplevert.
Link naar reactie
Neen, "I didn't read the fu ck*ing manual"... da's mijn fout ja, die traditioneel als gebruikersfout genoemd kan worden. Alleen ik heb zo weinig tijd joh.... als ik alles zou moeten lezen, wat eigenlijk gelezen zou moeten kom ik niet meer toe aan de dingen die ik leuk vind. Vandaar .... Maar bedankt voor je uitleg voor een gemakzuchtig mens
Link naar reactie
[quote:77f56f7466="AswinW"]Heb dat memtest gedraaid. Ding bleef doorgaan (1/2 uur) en continue herhalen. Had 0 fouten, heb 'm maar afgebroken. [/quote:77f56f7466] Ik spreek uit ervaring als ik zeg: als er wel wat aan de hand is, dan wordt dat heel snel duidelijk. Dus ja, als er geen fouten zichtbaar worden dan is het vrijwel zeker in orde. Dat doordraaien is op zich logisch als er een paar uurtjes getest gaat worden. Het scrollen kwam ik nog niet uit, voor de rest lijkt het me wel een vrij "duidelijk" programma. De handleiding meldt ook ergens dat als er een fout wordt gevonden, dat dit niet altijd betekent dat het geheugen echt kapot is. Het programma blijft slechts een hulpmiddel. Dat er wat aan de hand is, dat wordt wel duidelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...