Ga naar inhoud

Garantie?


Aanbevolen berichten

Als het goed is heb je dan 2 jaar garantie, dit is volgens mij wettelijk verplicht in nederland. Soms doen winkeliers na een jaar moeilijk met de garantie, dan kan je het best contact opnemen met de fabrikant. In jouw geval er mee dus gwoon teruggaan naar de winkel. Deze zal waarschijnlijk de speler opsturen naar de leverancier of de fabrikant. Je zal waarschijnlijk niet zo een nieuwe meekrijgen, maar zal er een week of 2 op moeten wachten totdat deze is gerepareerd. Scenic20
Link naar reactie
[quote:64f58ca5a6="scenic20"]Deze zal waarschijnlijk de speler opsturen naar de leverancier of de fabrikant. Je zal waarschijnlijk niet zo een nieuwe meekrijgen, maar zal er een week of 2 op moeten wachten totdat deze is gerepareerd.[/quote:64f58ca5a6] Mij best, maar die dingen kosten tegenwoordig niet meer dan 39 euro's (klantprijs, niet inkoopsprijs) in in zo een geval reparatie zinvol? (c.q. rendabel voor de fabrikant, als je bijvoorbeeld alleen al aan de kosten voor het opsturen denkt?)
Link naar reactie
Binnen 6 maanden kaduuk, dan is men verplicht je een nieuwe te geven, daarna is het de normale garantiebepalingen, totale duur 2 jaar, Europese regelgeving. :wink: In ons BW is ook opgenomen, dat de leverancier aan moet tonen, dat het defect is ontstaan door ondeskundig handelen. Vroeger was dat omgekeerd, moest de klant aan kunnen tonen, het apparaat correct te hebben gebruikt. Voor alle duidelijkheid, de verkoper is degene, die jouw garantie afhandelt, laat je dus niet afschepen met de mededeling, dat je dat zelf moet doen bij importeur of fabrikant.
Link naar reactie
mooi zo! [quote:e3837489f5="micky.g"]Mij best, maar die dingen kosten tegenwoordig niet meer dan 39 euro's (klantprijs, niet inkoopsprijs) in in zo een geval reparatie zinvol? (c.q. rendabel voor de fabrikant, als je bijvoorbeeld alleen al aan de kosten voor het opsturen denkt?)[/quote:e3837489f5] dat is aan de fabrikant/leverancier om te bepalen. Daar heb je als consument niets mee te maken; wettelijk gezien moet je een werkend product terug krijgen, dat kan dus een vervangende zijn of de gerepareerde. Vaak staat daar ook iets over in de voorwaarden, hoe de fabrikant daar mee omgaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...