anoniem Geplaatst: 23 september 2003 Delen Geplaatst: 23 september 2003 Hoe lang is normaal gesproken de garantie op een dvd-rom drive? (In dit geval een asus e616) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2003 [quote:6701656e8c="micky.g"]Hoe lang is normaal gesproken de garantie op een dvd-rom drive? (In dit geval een asus e616)[/quote:6701656e8c] 1 jaar meestal... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2003 na, hij is iets van negen maanden oud, dan hoop ik toch wel dat ze hem vervangen...... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2003 Als het goed is heb je dan 2 jaar garantie, dit is volgens mij wettelijk verplicht in nederland. Soms doen winkeliers na een jaar moeilijk met de garantie, dan kan je het best contact opnemen met de fabrikant. In jouw geval er mee dus gwoon teruggaan naar de winkel. Deze zal waarschijnlijk de speler opsturen naar de leverancier of de fabrikant. Je zal waarschijnlijk niet zo een nieuwe meekrijgen, maar zal er een week of 2 op moeten wachten totdat deze is gerepareerd. Scenic20 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2003 [quote:64f58ca5a6="scenic20"]Deze zal waarschijnlijk de speler opsturen naar de leverancier of de fabrikant. Je zal waarschijnlijk niet zo een nieuwe meekrijgen, maar zal er een week of 2 op moeten wachten totdat deze is gerepareerd.[/quote:64f58ca5a6] Mij best, maar die dingen kosten tegenwoordig niet meer dan 39 euro's (klantprijs, niet inkoopsprijs) in in zo een geval reparatie zinvol? (c.q. rendabel voor de fabrikant, als je bijvoorbeeld alleen al aan de kosten voor het opsturen denkt?) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2003 Ja, als je garantie hebt gewoon naar de winkel. Zijn ze verplicht om 'm kosteloos te repareren of je een nieuwe te geven. Dus het kost je niks. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2003 Binnen 6 maanden kaduuk, dan is men verplicht je een nieuwe te geven, daarna is het de normale garantiebepalingen, totale duur 2 jaar, Europese regelgeving. :wink: In ons BW is ook opgenomen, dat de leverancier aan moet tonen, dat het defect is ontstaan door ondeskundig handelen. Vroeger was dat omgekeerd, moest de klant aan kunnen tonen, het apparaat correct te hebben gebruikt. Voor alle duidelijkheid, de verkoper is degene, die jouw garantie afhandelt, laat je dus niet afschepen met de mededeling, dat je dat zelf moet doen bij importeur of fabrikant. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2003 ben vandaag geweest, ze hebben hem zonder problemen omgeruild.... probleem opgelost dus, dank voor jullie antwoorden! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2003 mooi zo! [quote:e3837489f5="micky.g"]Mij best, maar die dingen kosten tegenwoordig niet meer dan 39 euro's (klantprijs, niet inkoopsprijs) in in zo een geval reparatie zinvol? (c.q. rendabel voor de fabrikant, als je bijvoorbeeld alleen al aan de kosten voor het opsturen denkt?)[/quote:e3837489f5] dat is aan de fabrikant/leverancier om te bepalen. Daar heb je als consument niets mee te maken; wettelijk gezien moet je een werkend product terug krijgen, dat kan dus een vervangende zijn of de gerepareerde. Vaak staat daar ook iets over in de voorwaarden, hoe de fabrikant daar mee omgaat. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen