Ga naar inhoud

nieuwe pc, welke voeding?


Aanbevolen berichten

ik ben zelf een beetje een pc aan het samenstellen. Waarschijnlijk zullen er ongeveer deze dingen inkomen: p4c 2,8 Ghz radeon 9800 asus-mobo 120 gig hdd 512 ddr-sdram maar nou vraag ik me af of een 300watt voeding voor dit systeem zou volstaan, of moet ik een krachtiger exemplaar nemen?? Frake of moet ik sowieso nog ff wachten en dan een amd athlon 64 nemen???
Link naar reactie
Ik zou zeker meer dan 300 watt nemen, 300 watt in dit systeem is echt vragen om moeilijk heden, zeker als het een wat goedkopere voeding is. Ik zou zelf minimaal 350 watt nemen en dan van een bekend merk bijv. Antec, Enermax, Zalman (voor de stilte), Chieftec. Een goede 350 watt voeding kost meer dan 50 euro, alles daaronder (op enkele modellen van Q-tec na) is vanduidleijk mindere kwaliteit en zou ik bij zo'n high end systeem niet nemen. Over de Athlon 64? Ik weet het niet, het is bij geoptimaliseerde hardware wel sneller, maar als groot nadeel vind ik toch dat een 64 bits versie van windows Xp pas 2004 uitkomt en je tot zolang nog geen gebruik kunt maken van de extra 64 bit performance (of je moet natuurlijk linux gaan gebruiken).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...