Ga naar inhoud

Router + IP-adres


Aanbevolen berichten

ik had ff vraagje over het ip-adres van de router. is het mogelijk dat je mbv een programma het ip-adres van de router verbergt, zodat het voor de buitenwereld niet mogelijk is om te achterhalen achter welk ip-adres je zit? ik maak nu gebruik van een edimax router en die doet het verder perfect das het probleem niet, alleen op het internet ben ik nu wel zichtbaar en vroeg toen ik gebruik maakte van proxyservers, was dit niet het geval. dus is het mogelijk om anoniem op het internet te surfen met een router en een vaste kabelverbindig? en zoja hoe doe je dat dan?
Link naar reactie
[quote:e8b8b6ee3b] ... is het mogelijk dat je mbv een programma het ip-adres van de router verbergt, zodat ...[/quote:e8b8b6ee3b] [quote:e8b8b6ee3b]maar dan is toch nog altijd het ip-adres waarmee ik online ben toch bekend, omdat de router dat nu heeft ipv de pc waarmee ik anders op het inet ga toch? [/quote:e8b8b6ee3b] Over het IP adres: dat wordt je toegewezen door je ISP. Zodra je inlogt, een verbinding met internet maakt, wordt jouw verbinding het IP toegewezen. Dit IP adres kan vast of variabel zijn. Je pc noch je router hebben daar invloed op. Wat jij wilt is onzichtbaar zijn op internet. Daar kun je inderdaad nog steeds een proxy voor gebruiken. Je Edimax router onderhoudt nu de verbinding met internet in plaats van je pc. Stel voor je veiligheid/zichtbaarheid dan bij voorkeur het volgende in op je router: Logon - Firewall - Access control: no (niet interessant) (logon - firewall) - Hacker prevention: alle 3 hokjes aanvinken !! Daarmee ben je wat minder zichtbaar. Installeer op je pc een goede firewall. Ik gebruik Zonealarm omdat dat de enige is die ook UITgaande pakketjes afvangt! Hoop dat je wat met deze info kunt. Suc6!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...