Ga naar inhoud

[touchpanel PC] Wat doe je ermee?


Aanbevolen berichten

Beste medeforummers, Van mijn buurman heb ik onlangs een goedwerkende industriële Allen Bradley Touchpanel PC gekregen. Het is een kast van (gokje) bxhxd 75x60x50cm. De Specs zijn als volgt: - P1 200 Mhz (Non-MMX volgens mij) - 32 MB SIMM - 2MB PCChips onboard video kaartje - 4 GB Western Digital IDE schijfje - x-speed CD rom drive - Flopdrive - 15"(?) Touchscreen monitor Ik moet 'm nog open schroeven om te kijken wat er precies in steekt. Op zich een leuk ding, maar ik heb eigenlijk 1 probleem: wat ga ik er precies mee doen? Heeft iemand een leuk idee om van dat ding een praktisch apparaat te maken?
Link naar reactie
Geen idee, wat ik mij erbij moet voorstellen. Wel frappant, dat ik gisteren voor het eerst kennis heb mogen maken met het fenomeen industrieele computer, er staan/hangen onder het werkblad, 2 van deze exemplaren op mijn werkplek. Wat te denken van een electronische agenda, op een centrale plek, zodat afspraken mogelijk ook op elkaar kunnen worden afgestemd. In een gezin mogelijk een optie :wink:
Link naar reactie
Hij ziet er ongeveer als deze uit: [img:fb2e0cc071]http://www.ab.com/versaview/images/6181P_1000P.jpg[/img:fb2e0cc071] Tja, een agenda. Ik heb nog geen dermate overbezet schema dat ik een touchpanel PC als centrale agenda in de huiskamer moet gaan plaatsen. Toch bedankt voor het meedenken. Trouwens voor de duidelijheid; De flopdrive/CD-romspeler zitten aan de [b:fb2e0cc071]achterkant[/b:fb2e0cc071] van het apparaat. Da's dus niet de optimale plaats voor dagelijks gebruik
Link naar reactie
Ja, dat is het probleem met taakgerichte apparatuur. Deze pc is ideaal om machines te bedienen. Je hebt geen grote panelen met knoppen nodig, alles komt menugestuurd op het scherm. Bevallen de knoppen niet, dan is een aanpassing van het programma voldoende. Je ziet ze tegenwoordig ook veel in winkels, bijvoorbeeld bij de Edah, waar je zo'n klantenkaart in kunt stoppen. Als je zelf niet zo'n doel hebt, kun je er niet veel mee. Anders dan gewoon als tweede peeceetje gebruiken.
Link naar reactie
[quote:03f898235a="Venzent"]Bij een kledingzaak gezien dat ze zo'n ding voor de kleintjes hadden en virtueel konden tekenen en kleuren, misschien een idee??[/quote:03f898235a]Mmmm, da's niet eens zo gek verzonnen, want m'n vriendin staat bv. voor een kleuterklas. Alleen; hoe timmer ik dat ding dermate dicht dat ze enkel kunnen tekenen en wissen, maar geen andere applicaties kunnen starten? Misschien iets Linux-achtigs wat goed te configureren is? Het lijkt me handig dat een tekenprogramma (?) in een soort KIOSK mode draait, waarbij met een paar grote knoppen een nieuwe tekenining gemaakt kan worden of opgeslagen. Moet er alleen een manier komen om die tekening dan weer op te slaan bijv. en beschikbaar te maken op bijv. een ander station. Misschien kan je iets meteen naar een remote station schrijven. Iemand tips?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...