Ga naar inhoud

Help! Pc bevriest


Aanbevolen berichten

Met regelmaat heb ik last van een "bevriezende" pc. Van het ene op het andere moment kan ik er niks meer mee, hij blijft gewoon aanstaan, maar alles zit vast. Als ik toevallig muziek af aan het spelen ben op pc, dan klinkt dit als een mitrailleur (tijdens bevriezen). Het enige wat dan helpt is op de resetknop drukken van pc, Ctrl-Alt-Del werkt ook niet. Ik dacht eerst dat het met het programma Emule te maken had, maar nadat ik alles opnieuw geïnstalleerd heb ZONDER Emule, doet hij het nog steeds. Het vreemde is, dat hij nooit bevriest tijdens het spelen van een game, maar wel als ik in Word zit, of aan het surfen ben op internet of zelfs als er niemand aan de pc zit en gewoon het bureaublad op het scherm staat. De ene keer hangt ie na 5 minuten al, de andere keer staat ie een hele dag aan en doet ie het perfect. Weet iemand waar dit aan kan liggen ? Ik denk zelf dat het een vrij vage probleemomschrijving is, maar misschien kan iemand een indicatie geven waar ik kan beginnen met het zoeken van het probleem. Bvd
Link naar reactie
[quote:2ed92a54c6="Mystery1"]Met regelmaat heb ik last van een "bevriezende" pc. Van het ene op het andere moment kan ik er niks meer mee, hij blijft gewoon aanstaan, maar alles zit vast. Als ik toevallig muziek af aan het spelen ben op pc, dan klinkt dit als een mitrailleur (tijdens bevriezen). Het enige wat dan helpt is op de resetknop drukken van pc, Ctrl-Alt-Del werkt ook niet. Ik dacht eerst dat het met het programma Emule te maken had, maar nadat ik alles opnieuw geïnstalleerd heb ZONDER Emule, doet hij het nog steeds. Het vreemde is, dat hij nooit bevriest tijdens het spelen van een game, maar wel als ik in Word zit, of aan het surfen ben op internet of zelfs als er niemand aan de pc zit en gewoon het bureaublad op het scherm staat. De ene keer hangt ie na 5 minuten al, de andere keer staat ie een hele dag aan en doet ie het perfect. Weet iemand waar dit aan kan liggen ? Ik denk zelf dat het een vrij vage probleemomschrijving is, maar misschien kan iemand een indicatie geven waar ik kan beginnen met het zoeken van het probleem. Bvd[/quote:2ed92a54c6] heb je al naar je voltages gekeken van je voeding? en check je temps
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:a9ede78dd1="@l"]kast openen en alles eens goed aandrukken helpt ook nog wel eens. Succes :wink:[/quote:a9ede78dd1] Ook dat heb ik voor de zekerheid gedaan, maar ook zonder resultaat. Het probleem doet zich nu zelfs vaker voor en bij het opstarten begint mijn moederbord met regelmaat te krijsen: 'your harddisk may have a problem' om vervolgens toch gewoon weer op te starten. Zou het toch niet aan mijn harde schijf kunnen liggen dat die stervende is ? Heb al harde schijf controle uitgevoerd maar die vindt geen defecten. Zijn er nog andere progs om harde schijf te testen ? Grtz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...