Ga naar inhoud

ati 9600pro instabiel


Aanbevolen berichten

hallo, poosje terug heb ik een nieuwe kaart gekocht. nadat de kaart geinstaleerd was krijg ik het systeem niet meer stabiel. heb last van strepen op het scherm en de machine crasht binnen 5 minuten en direct wanneer ik games of benchmarks probeer te draaien. dat systeem bestaat uit een asus A7V8x, 2400+ athlon, club3d 9600 pro en windows 2000pro SP2. ik heb de referentie drivers geprobeerd en daarna nog catalyst drivers 3.1 , 3.4 en de nieuwste 3.7 Ook heb ik het moederbord geflasht naar de nieuwste bios maar ik krijg hem niet stabiel. het vreemde is, ik heb ook een ati 9000pro en die werkt WEL met alle bovenstaande combinaties, geen enkel probleem. ik heb de 9600pro in een ander systeem gedrukt (asus A7v, athlon 800, w2k) en daar blijft ie wel stabiel. Daar kan ik benchmarken en de kaart net zolang onder druk zetten als ik wil maar blijft ie gewoon goed werken. ik heb naar mijn weten alles geprobeerd om die kaart op de 2400+ aan de praat te krijgen maar het lukt me niet. mijn gok is dat het een soort compatibiliteits probleem is tussen de kaart en het moederbord (ondanks de nieuwe bios) of dat het een andere onbekende oorzaak heeft. heeft iemand zo'n soort verhaal eerder gehoord of heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen? alle hulp is meer dan welkom want ik weet het niet meer. Marc Herwijnen
Link naar reactie
nee, ligt niet aan voeding. alle asus borden hebben tools die constant de stroomvoorziening in de gaten houd. is stabiel. (Heb trouwens een 300 watt bigtower) warmte kan het ook niet zijn want onder en boven de kaart is genoeg ruimte vrij. het is de 9500pro die zoveel hitte produceert (vanwege de extra voeding). bedankt voor het meedenken in ieder geval maar dit is het niet. marc
Link naar reactie
misschien een beejte een extreme tip maar het heeft bij mij wel wat problemen opgeloste. (k heb zelf ook een club3d 9600pro) voorbeeld: ik kon ut2003 niet spelen omdat het beeld na 1 level of soms nog eerder dus direct bij het laden van een level bevroor en ik niks meer met de pc kon. windows liep nog wel goed maar de videokaart leek vastgelopen te zijn. ook als ik 3dmark uitvoerde vloog m'n monitor in de stanby modus dus de kaart gaf geen signaal. oplossing misschien: zet in de bios je agp voltage eens op 1.6 of 1.7 volt. en zet fastwrite in de bios ook uit. dit kan het probleem oplossen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...