Ga naar inhoud

Computer gaat na +- 20 sec uit


Aanbevolen berichten

Ik Ben wat aan het sleutelen aan de computer van mijn vader maar krijg hem niet aan de praat. Ik had namelijk nog een moederbord liggen (Amd duron 800mhz) omdat ik zelf een tijdje terug een andere heb gekocht. Ik heb dit in een nieuwe kast gezet en alle andere onderdelen uit de oude kast overgezet naar die nieuwe kast. Ik heb alles goed aangesloten en zie ook bij het opstarten dat hij het moederbord herkend maar na de geheugentest gaat de computer vanzelf uit. De aan en uit schakelaar aan de achterkant van de computer moet dan op nul gezet worden en na even wachten weer aan alvorens ik weer via de normale knop aan de voorkant de computer aan kan zetten. (knop aan de voorkant werkt niet als hij net is uitgegaan) ik kom zelfs niet eens in de bios. Het kan niet aan de voeding liggen want die is 350 watt. Wie kan mij wat uitleg geven hoe dit op te lossen?
Link naar reactie
Andere hardware: dvd rom, brander, diskettestation, harde schijf, videokaart, (nog) geen geluidskaart dit gaat via het moederbord. Bedoel je dat alle kabels los gekoppeld moeten worden en dan 1 voor 1 weer aangesloten moeten worden? Ik heb wel de brander en het diskettestation los gehad maar computer gaat nog steeds na zo'n 20 sec uit. Nu ga ik toch twijfelen aan mijn voeding, ik heb namelijk wel eens gehoord dat als je een voeding met een te laag aantal watt in de computer hebt je het zelfde probleem hebt en dat een Amd moederbord meer stroom verbruikt dan een pentium. Maar een 350 watt voeding moet toch voldoende zijn?
Link naar reactie
Je zou nog kunnen proberen om het bios te resetten. Als er hiervoor een sneller processor in zat kan het zijn dat je mobo niet met een tragere processro wil werken. Meestal na een reset staat de snelheid van je processor weer op de laagste stand. Ik zie ook dat er smartleds op zitten. Daaraan kan je ook zien waar het mis is. Tenminste als je de handleiding nog hebt, anders ff zoeken. Ik heb namenlijk een keer het zelfde probleem gehad, wellicht met een ander mobo maar lang leve de smartleds. Zag ik eindelijk wat er mis was. Groet, Stofnest
Link naar reactie
Volgens de ledjes en de handleiding van het moederbord is de batterij low. Altans als de ledjes in die stand staan gaat hij uit. maar de batterij op het moederbord heeft hier toch niets mee te maken? Ik kwam zojuist even in de bios maar voor ik de tijd had om daar iets te doen ging de computer alweer uit. De bios resetten helpt ook niet. Het gekke is dat dit moederbord altijd heeft gewerkt om dat dit in mijn computer heeft gezeten en ik toen nooit problemen had. Zou een nieuw moederbord met amd prossesor inbouwen het probleem oplossen? En wat kost nu een amd moederbord met ongeveer 1ghz prosessor tegenwoordig. Ik kan natuurlijk ook proberen of ze in de winkel de computer aan de praat krijgen maar dat is ook nog maar de vraag. Ben ik straks een hoop geld kwijt en dan werkt hij nog niet.
Link naar reactie
Ik ben toch effe naar de winkel gegaan en ze hebben er daar gelijk naar gekeken. Ze hebben mijn prosessor van het moederbord gehaald en er vervolgens wat koelinggel op gedaan (als ik het goed gezien heb, in iedergeval iets uit een tube) en vervolgens de prosessor weer terug geplaatst en toen bleef de computer wel aan. Binnen nog geen kwartier had hij het al voor elkaar. Er is dus gelukkig verder niets kapot. Dus dat probleem is ook weer opgelost. Nu heb ik inmiddels alweer een nieuw probleem(pje) maar dit zet ik even in een nieuwe topic met de naam NTLDR ontbreekt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...