Ga naar inhoud

Power Calibration Error -> brakke cd-brander??


Aanbevolen berichten

Ik krijg steeds vaker met het beginnen van een cd branden de fout: power calibration error. Kan dit erop wijzen dat de cd-brander een beetje brak aan het worden is, het is nl. al een oudje. CD-brandsoftware: Nero Burning Rom 5.5 CD-brander: Lifetec CDRW 4x4x32 CD's: Lifetec cd's van ALDI (nog nooit problemen mee gehad) OS: Windows XP Professional
Link naar reactie
Waarschijnlijk zal dit een nieuwe discussie laten losbarsten,maar persoonlijk zie ik geen voordelen aan DVD+R (voor DVD+RW zijn deze er wel). Integendeel, zowat alle DVD apparaten die de laatste drie jaar geproduceert zijn kunnen DVD-R lezen, wat niet het geval is met DVD+R. Voor het definitief vastleggen van beelden heeft DVD-R dus de voorkeur. Wat betreft monteren van beelden op DVDRW is de + standaard in het voordeel (makkelijker verplaatsen van bestanden). Echter +RW wordt enkel herkend door recente spelers. De derde versie DVD-RAM is zeer interessant voor zowel data als video opslagmedium. Een DVDRAM schijf kan benadert worden als harde schijf zowel voor video als data, wat inhoud dat videomontage op een zeer eenvoudige wijze mogelijk is (is niet het geval met DVD+RW). Bijkomend voordeel van RAM: 100.000 maal herschrijfbaar (1000 maal voor DVD+/-RW). Nadeel; DVDRAM wordt momenteel door slechts enkele producenten ondersteund, echter "De slag om de Standaard" is nog niet beslist. Om uiteindelijk op je vraag te antwoorden, zelf heb ik goede ervaringen met de Panasonic LFD521, brandt alles uitgezondert +R/RW, leest alles uitgezondert +R/RW. Eddy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...