Ga naar inhoud

cd brander cdd3610


Aanbevolen berichten

Beste computerfanaat, Ik heb een philips cd brander cdd 3610 met de laatste firmware 3.09. Voor het af en toe eens branden van een cd is dit voor mij met dit al oude 'beestje' voldoende. Het probleem doet zich voor met rewritable cd's. het branden van nromale cd-rom gaat prima. Het formatteren is de laatste tijd niet meer mogelijk. Er komen ernorme sporen op de rewritable na het formatteren m.a.w. weggooien dus die cd. Is dit een calibratie probleem ???? Nogmaals het branden van normale cd-rom gaat prima. Moet ik nu alvast aan een nieuwe denken omdat binnenkort het branden van cd-rom ook niet meer zal lukken?? Bij voorbaat mijn hartelijke dank. Mossberg
Link naar reactie
[quote:bf11f20c75="BrigitteW"]Die Philips brander is er eentje van een beruchte serie qua uitval. Ik zou 'm weggooien en een nieuwe kopen.[/quote:bf11f20c75] Je las idd veel van dat soort berichten. Toch wil ik even een kanttekening plaatsen. De 3610 was een hele populaire brander, er waren er veel van verkocht dus daarom las je ook meer van uitval. De techniek was nog maar net geschikt voor de consumentenmarkt. Dit zijn de twee hoofdoorzaken van de klachten, in de begin periode wisten veel mensen niet goed met hun brander om te gaan. Dit resulteerde bv in bufferunderruns maar soms ook tot onnodige schade. Ik ben nog steeds een tevreden 3610 gebruiker, al vanaf '98. Het is een prachtige brander, want ik kan werkelijk alle cd's coppy'en ! Zolang deze nog functioneerd ben ik dus ook niet van plan om een nieuwe te halen. Het zou geweldig zijn als ik het tot blue ray kan uitzingen maar dat zal nog wel te lang op zich laten wachten. [quote:bf11f20c75] Beste computerfanaat, Ik heb een philips cd brander cdd 3610 met de laatste firmware 3.09. Voor het af en toe eens branden van een cd is dit voor mij met dit al oude 'beestje' voldoende. Het probleem doet zich voor met rewritable cd's. het branden van nromale cd-rom gaat prima. Het formatteren is de laatste tijd niet meer mogelijk. Er komen ernorme sporen op de rewritable na het formatteren m.a.w. weggooien dus die cd. Is dit een calibratie probleem ???? Nogmaals het branden van normale cd-rom gaat prima. Moet ik nu alvast aan een nieuwe denken omdat binnenkort het branden van cd-rom ook niet meer zal lukken?? Bij voorbaat mijn hartelijke dank. Mossberg[/quote:bf11f20c75] Welk merk / type CD-RW's gebruik je ? (wat voor kleur) Dit maakt ook een wereld van verschil.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...