Ga naar inhoud

Welke digi-camera past bij mij?


Aanbevolen berichten

Ik ben een niet al te rijke scholier en wil binnenkort een digitale camera kopen. Ik wil ongeveer tussen de 250 en 300 euro uitgeven. Ik wil graag tijdens feesten foto's maken en tijdens uitstapjes ofzo met fam of vrienden. Ik wil gewoon graag scherpe foto's en je moet dus foto's kunnen maken in vrij donkere omgevingen zoals discotheek, dus goede flits is wel handig. Verder zal ik maar weinig foto's zelf gaan printen. Niet al te grote camera zodat ie nog in je broekzak past Welke camera past bij mij?
Link naar reactie
[quote:92284a1dc9="M@XXER"]M pixels en optische zoom vind ik niet zo belangrijk. Altijd mooi genomen als ie good kan zoomen, maar dat vind ik niet zo heel belangrijk. M-pixels zegt ook niet veel hoor ik. Het gaat erom dat er een goede lens in zit. Ik hoor dat nikon die in ieder geval heeft.[/quote:92284a1dc9]Klopt helemaal dat M-pixels niet alles over de kwaliteit zegt, maar met een 1 M-pixel camera krijg je geen echt scherpe foto's op A4 formaat afgedrukt bijv. Dan is er simpelweg te weinig beeldinformatie op het ding te vergroten. Kijk anders eens hier voor goede camera reviews: http://www.steves-digicams.com/
Link naar reactie
[quote:aeff452353="M@XXER"][quote:aeff452353="katrien"]realiseer je wel dat digitale camera's trager 'knippen" dan de gewone...[/quote:aeff452353] Ja en?[/quote:aeff452353] ze wil zeggen dat het anders fotografeert dan een normale "traditionele" camera met een rolletje.. Iets wat wel zwaar irritant is.. (heb ik zelf vaak last van) En ja dan heb je van die wazige foto's omdat je net je camera beweegt. ..
Link naar reactie
Ik zit een beetje te kijken en denk dan aan dit soort camera's =|> Sony DSC-P32 Sony DSC-P52 Sony DSC-P72 Canon Powershot A60 Ik een beetje bij die sony's te kijke en die lijken me toch beter waarschijnlijk de P72, meer M-pixels, 3 en 3.2 En Sony is altijd goed ook met mini disc, tv etc. Iemand ervaring met deze? Kan ik beter 128 mb of 256 kopen?
Link naar reactie
Zo, zo, In duitsland is wel een stuk goedkoper. Alleen dan zit ik nog met probleem mocht er iets kapot zijn, dan kan ik er niet zo heen. Dus dan denk ik dat ik de camere toch ergens voor 270 euro koop in de buurt of anders via internet. Alleen dan moet ik nog Sony MSA-128A Memory Stick hebben of van een ander merk, alleen ik hoor dat andere merken duurder zijn. Weet iemand waar ik goedkoop die memory sticks kan kopen in den bosch ofzo bij een bepaalde fotozaak of electronica zaak. Bij dixons etc kosten ze meestal 80 euro en soms op internet 60 euro alleen dan komen er weer verzendskosten bij. Iemand een tip?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...