Ga naar inhoud

Welke digi-camera past bij mij?


Aanbevolen berichten

Ik ben een niet al te rijke scholier en wil binnenkort een digitale camera kopen. Ik wil ongeveer tussen de 250 en 300 euro uitgeven. Ik wil graag tijdens feesten foto's maken en tijdens uitstapjes ofzo met fam of vrienden. Ik wil gewoon graag scherpe foto's en je moet dus foto's kunnen maken in vrij donkere omgevingen zoals discotheek, dus goede flits is wel handig. Verder zal ik maar weinig foto's zelf gaan printen. Niet al te grote camera zodat ie nog in je broekzak past Welke camera past bij mij?
Link naar reactie
[quote:92284a1dc9="M@XXER"]M pixels en optische zoom vind ik niet zo belangrijk. Altijd mooi genomen als ie good kan zoomen, maar dat vind ik niet zo heel belangrijk. M-pixels zegt ook niet veel hoor ik. Het gaat erom dat er een goede lens in zit. Ik hoor dat nikon die in ieder geval heeft.[/quote:92284a1dc9]Klopt helemaal dat M-pixels niet alles over de kwaliteit zegt, maar met een 1 M-pixel camera krijg je geen echt scherpe foto's op A4 formaat afgedrukt bijv. Dan is er simpelweg te weinig beeldinformatie op het ding te vergroten. Kijk anders eens hier voor goede camera reviews: http://www.steves-digicams.com/
Link naar reactie
[quote:aeff452353="M@XXER"][quote:aeff452353="katrien"]realiseer je wel dat digitale camera's trager 'knippen" dan de gewone...[/quote:aeff452353] Ja en?[/quote:aeff452353] ze wil zeggen dat het anders fotografeert dan een normale "traditionele" camera met een rolletje.. Iets wat wel zwaar irritant is.. (heb ik zelf vaak last van) En ja dan heb je van die wazige foto's omdat je net je camera beweegt. ..
Link naar reactie