Ga naar inhoud

Mogelijkheid DVD+R 2.4x speed te branden op 4X ?


Aanbevolen berichten

geen ervaring maar volgens mij kan het niet. Het voorbeeld wat je geeft is appels met peren vergelijken. Styel : De brander kan 32x en de cdr is 16x en dan kan je hem soms op 24x of 32x branden. Je bent wel gebonden aande max brandsnelheid van de de brander. In dit voorbeeld kan je dus niet op 48x branden als je een cdr van 48x speed erin doet. Dus zal het bij de dvd ook niet gaan. Wou dat het waar was. :wink:
Link naar reactie
Ik bezit de NEC 1100a. Deze kan 4x branden. Met 2.4 speed DVD+R's kan ik echter maximaal 2.4x branden. De software (Nero 5.5 en Ulead DVD MovieFactory 2) laat gewoon geen hogere snelheid toe. Blijkbaar luistert dit bij DVD nauwer als bij CD. Ook al staat bij CD-R inderdaad bijv. 16x, dan nog kun je vaak op een hogere snelheid branden. De brandersoftware laat dit dan ook toe. Overigens kan dat problemen opleveren, omdat soms gedurende het branden ineens een foutmelding kan ontstaan. De snelheid die op de verpakking staat is een gegarandeerde snelheid. Daarboven zijn de resultaten onvoorspelbaar. Wim.
Link naar reactie
Beste Mensen, Sinds gisteren een Liteon LDW-401S 4x brander aangeschaft en tot mijn verbazing brandt hij mijn multispeed DVD+R van het merk Platinum (volgens mij enkel geschikt voor 2.4X) vlekkeloos. Na het branden nog even met Nero CD/DVD-speed nog gecheckt op brand/leesfouten: twee kaarsrechte lijntjes in de grafiek (wel een klein wiebeltje in het begin). Hij brandt eerlijk gezegd mijn Platinum DVD+R multispeed schijfjes zelfs beter dan mijn vorige 2.4x brander, die vooral aan het einde van mijn schijfjes cyclic redundancy errors gaf met Nero CD/DVD-speed. Het merk Nashua 2.4x speed vind ik echt bral, die geven de meeste CRC-fouten. Maar dit merk Platinum vind ik qua prijs/kwaliteitsverhouding echt top (nu weet ik niet of deze multispeed schijfjes ook op andere 4x branders op 4x geschreven kunnen worden, graag uw ervaring ermee).
Link naar reactie
Het is effe goed zoeken welke dvd-schijfjes goed draaien op een brander. Nashua komt ook het slechtste uit alle tests Leuk om te horen dat platinum goed werkt op de lite-on. Kan ik ze ook een keer aanschaffen. Ik heb ook een lite-on en brand met arita schijfjes 4x speed,deze zijn tot heden allemaal prima gelukt. Dus deze kan ik dan ook aanbevelen naast de platinum groetjes jac
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...