Ga naar inhoud

install-cd's en houdbaarheid ervan


Aanbevolen berichten

'k maak er maar even een nieuwe draad van, dan loopt ie niet verloren in het andere topic... CD's zijn ... jaar houdbaar - zie discussie in anders hardwareforum. Hoe zit het dan met install-cd's: ik heb wel een image, maar als ik binnen x aantal maand / jaar een format wil doen, hoe zit het dan met de install-cd's van mijn programma's... Of moet ik - uit veiligheid - die ook allemaal om de ... jaar gaan her-kopiëren? (ik denk aan windows, tekstverwerker, grafisch programma,...)
Link naar reactie
Toch maar een stukje uit het andere topic quoten: [quote:056d78978f="mike leroi"]Er is echter een groot verschil tussen CD's die zijn geperst en CD-R's die gebrand kunnen worden. CD's die geperst zijn bezitten nokken en dalen die met aluminium, zilver of zelfs goud opgedampt worden, daar over gaat een laklaag om hem te beschermen. De CD's die geschreven of beter beschreven kunnen worden bezitten een laag welke onder invloed van warmte (laser) gepolariseerd kan worden waardoor er geen nokken en dalen maar donkere spot op een lichte ondergond komen te staan. Doordat de laser het laagje verwarmd en de magneet er boven voor de polarisatie zorgt krijg je dus informatie. De CD-R zal dus onder invloed van warmte en magnetisme sneller beschadigen als een geperst exemplaar. Dit geld voor alle merken CD-R's. [/quote:056d78978f]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...