Ga naar inhoud

Ink level bijgevuld HP cartridge blijft laag


Aanbevolen berichten

Ik heb net mijn cartridges van mijn HP 3820 bijgevuld (zwarte cartridge " 15" HP productnr. C6615 en kleuren cartridge "78" HP nummer c6578). Volgens de printer zijn ze echter nog steeds bijna leeg: oranje lampje op de printer blijft branden en bij het afdrukken wordt een vrijwel leeg inkt niveau gepresenteerd. Heeft HP nu ook chips ingebouwd tegen hergebruik en heb ik een chip-resetter nodig of moet ik nog iets anders doen?
Link naar reactie
Inklevel aktiveren HP 15, 17, 23, 41, 45, 78 U kunt één patroon aktiveren of beide tegelijkertijd : - neem een stukje tape en kleef eerst de 4 bovenste kontakten aan de linkerzijde af (rood gemarkeerd). - plaats de patroon terug in de printer en sluit het deksel, wacht 5 seconden , foutmeldingen gewoon negeren. - open het deksel en neem het patroon terug eruit, kleef nu de 4 bovenste contacten af aan de rechterzijde (blauw gemarkeerd). - plaats de patroon terug in de printer en sluit het deksel, wacht 5 seconden , foutmeldingen gewoon negeren. - open het deksel en verwijder de tape, zorg dat de kontakten goed zuiver zijn en plaats de patroon terug in de printer. Het inklevel moet nu terug op 100% staan. - indien de procedure niet werkt doe dit dan met alleen de 3 bovenste kontakten en anders met de 2 bovenste kontakten
Link naar reactie
Hp heeft wel meer vreemde dingen de laatste tijd. Een tijd geleden heb ik een topic geplaatst over 'vermeende' lege cartridges. Nu weer zoiets. Ik heb in geen tijden kleur geprint en het patroon is bijna nieuw (3 kleur documenten, alleen tekst). Verder print ik altijd in grijstinten, dus zonder kleur. Krijg ik de mededeling dat mijn kleurpatroon aan vervanging toe is ! Ben altijd een tevreden HP klant geweest, maar ik heb nu toch wel flink de pe in. Voor wat jou probleem betreft...heb gelezen dat je de printer van de computer moet ontkoppelen en van de stroom. Dan een paar minuten wachten en dan pas de inktpatronen omwisselen.
Link naar reactie
Misschien heb ik het plakken verkeerd begrepen, want op de goede manier geplakt helpt het inderdaad. Ik heb nu toch een mooie beschrijving gevonden van zowel achtergronden als oplossingsmethode, inclusief plaatjes waar te plakken. Het staat op: http://www.misterinkjet.com/hp45_15reset.htm De 2e optie, onderin plakken werkte inderdaad voor mijn no. 15. Nu maar hopen dat ze langer dan 1,5 jaar oud mogen zijn (de nieuwere schijnen een soort datum ingebakken te hebben en kunnen dus zelfs ongebruikt (tijdje in de la gelegen) al niet werken. Lekker klantvriendelijk. Overigens: voor wie nog bij wil vullen vertrouw de HP sticker met de kleuren op de cartridge niet! Ik heb eerst een beetje inkt eruit gezogen om zeker te zijn welke kleur waar moest en jawel hoor de sticker die erop zit geeft het verkeerd weer. Toeval??
Link naar reactie
[quote:48eec6bcdf="In the Dark"] Overigens: voor wie nog bij wil vullen vertrouw de HP sticker met de kleuren op de cartridge niet! Ik heb eerst een beetje inkt eruit gezogen om zeker te zijn welke kleur waar moest en jawel hoor de sticker die erop zit geeft het verkeerd weer. Toeval??[/quote:48eec6bcdf] Nee, hoor. Is algemeen bekend. Bij een beetje navulinkt zit er een handleiding bij die daarvoor waarschuwt. Anders kan je altijd op het internet bij de inktboer kijken. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...