Ga naar inhoud

ECC geheugen, wereld van verschil ?


Aanbevolen berichten

[quote:bf3c7dbaa4="gerben"]Over het algemeen worden zaken als registered en ECC alleen nodig geacht voor servers, die continu aan moeten staan. Mogelijk neemt de betrouwbaarheid iets toe. Mmaar wat vastloopt, is toch meestal windows of andere software. En dan maakt het geen ruk uit wat voor geheugen je hebt.[/quote:bf3c7dbaa4] vergeet niet dat hardware ook wel degelijk vast kan lopen, denk maar aan een rotte schijf of geheugen enz...
Link naar reactie
Ik heb aan mijn huidige pc, die al weer uit 1998 stamt veel plezier beleeft. Hij is door mijzelf samengesteld en gebouwd. De eerse geheugenmodule was er 1 van 32mb met ECC. Ik moet toegeven dat ik met 32mb sslechts sporadisch een vastloper had. Na enkele hardware uitbereidingen (waaronde RAM zonder ECC) waren er toch wel vaker 'onverklaarbare' vastlopers. Nu het weer tijd is voor een nieuwe PC, twijfel ik dus of ik er ECC geheugen in moet toepassen...ik ben namelijk best wel een 'power'-user. Gezien de extra kosten die ECC met zich meebrengt zou ik misschien beter voor een gerenomeerd geheugenmerk kunnen kiezen zonder ECC.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...