Ga naar inhoud

Maxtor versus Wester Digital


Aanbevolen berichten

[quote:f374aa0a2b]WD is altijd een goede HD fabrikant geweest en hun schijf is qua prestaties de Maxtor de baas[/quote:f374aa0a2b] Dan zullen die 2 WD schijven van mijn broer waarschijnlijk wel defect zijn. Want mijn Maxtor diamond plus 80 gig. 8mb cache presteert beter dan zijn WD 80 gig 8MB cache in de benchmarks. Ik zat zelf ook eerst te twijfelen tussen WD en Maxtor, maar toen ik zelf met mijn eigen ogen kon zien dat de Maxtor sneller was, heb ik voor de Maxtor gekozen. Hé bah, ik lijk wel zo iemand van Kieskeurig.nl. :lol: Je weet wel: lekker schijfje, supersnel en beter dan welk merk dan ook. :lol: Of eeeeuh bijv, ik heb een AMD, en voor dat geld koop je geen Intel meer.:D
Link naar reactie
Ik las laatst in de PCM een duurtest van harde schijven. Over een periode van een aantal maanden werden verschillende schijven intensief gebruikt (er werden zware benchmarks op uitgevoerd). Hier waren de maxtor schijven erg snel aan het begin van de test, maar aan het einde van de testperiode duurden sommige benchmarks op de maxtor schijven een half uur tot een uur langer dan aan het begin van de testperiode. IBM/hitachi en WD schijven vertoonden dit euvel niet. PCM concludeerde hierop dat de kwaliteit van WD en IBM waarschijnlijk beter is dan die van Maxtor. Ik zal kijken of ik het artikel nog kan vinden. Ik gebruik thuis tot volle tevredenheid 4 verschilende wd schijven. Het blijft echter altijd een persoonlijke keuze..
Link naar reactie
Ik heb met zowel Maxtor als WD ervaring. Zelf kies ik steeds voor Maxtor, omdat ik met WD al diverse gecrashte HDD heb gehad. Met Maxtor nog niet meegemaakt (houden zo). Dat liquid bearing stiller zou zijn: is niet mijn ervaring, tenminste niet in vergelijking met Maxtor ball bearing. Vind de Maxtor schijven niet superstil. Met name de verplaatsing van de lees- en schrijfkoppen is goed te horen. De ene schijf of de andere maakt soms nog wel verschil. Heb wel de indruk dat WD daar stiller in is. Als je ATA133 wilt gebruiken, dan is Maxtor voor zover ik weet de enige die HDD hiervoor levert. Was Maxtor altijd goedkoper, inmiddels maken de verschillende merken elkaar qua prijs niet zoveel meer. Wim.
Link naar reactie
Ik heb net een MAxtor 160 GB/8MB aangeschaft, maar ik vindt hem behoorlijk "rammelen".... Klop en tikgeluiden, die ik voorheen bij mijn inmiddels terziele IBM schijf (40 GB) nooit eerder heb gehoord, tot vlak voordat hij overleed. :evil: Ik vertrouw het niet echt en heb voor de zekerheid mijn belangrijkste data maar alvast gebackupt...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...