Ga naar inhoud

Harddiskraadsel


Aanbevolen berichten

Systeem e.d.: Redhat+W98se Op ide1 m/s resp. : HD1 Part. C (win.) + linux Swap. HD2 Part D voor windows + linux Boot + RedHat. Op ide2 m/s resp. : DVD speler Verwisselbare HD Verder niet ter zake doende Scsi + usb app. Het volgende overkomt me de laatste tijd regelmatig: Bios zegt pr. slave niet te vinden en bij windows is D gedeelte ook niet vindbaar. Bij herstart in linux krijg ik melding : mount: mount: /dev/hdb1 is not a valid block device en met rood uitroepteken : netfs: Andere bestandssystemen aankoppelen: failed Linux start wel! Dit snap ik niet. Wat rommelen aan aansluitkabel stroom geeft wat mechanische tikjes (arm hd ???) Maar stroom kan het volgens mij niet zijn anders was schijf ook voor Linux niet benaderbaar. Rest eventueel Idekabel of kan het ¨dieper liggen¨; ik bedoel wat op het moederbord ide Controler?? HD en kabel zijn zo goed als nieuw. Wie heeft een hint. B.v.d., Henk.
Link naar reactie
nou ja goed, je geeft het antwoord zelf al een beetje :wink: - Ide controller - IDE cable - HD zelf test hem gewoon eens op een ander mobo, eerst met dezelfde kabel e.d... doet ie het dan niet, kijk dan eens naar een andere kabel. doet ie het dan nog niet, dan zou ik toch een beetje de HD aankijken.. Aangezien de meeste fabrieksfouten in de eerste paar maanden zich openbaren, kan het evt zijn dat de HD gewoon niet goed is (aangezien je zegt dat die redelijk nieuw is)..
Link naar reactie
[quote="turbulence"]nou ja goed, je geeft het antwoord zelf al een beetje :wink: - Ide controller - IDE cable - HD zelf Laat ik het afkloppen: Kleine kans dat het de verbinding tussen ¨tussenstek(k)er¨ achter op hd, voor hd-koeler en de originele steker is geweest. 1 v.d. femail dusjes stond aan de wijde kant. Als ik nu aan die draadjes rommel hoor ik geen tikjes meer. Kan toeval zijn maar de tijd zal het leren. Dank voor de reactie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...