Ga naar inhoud

na flashen firmware probleem van herkenning NEC1300a


Aanbevolen berichten

Door jefjef - Thursday 11 September 2003 10:33 Hoi Gister (bij Gistron) een NEC 1300a opgehaald met firmware 1.5 Op aanraden van Gistron (niet op papier) flashen met allen origineel NEC firmware. 1.06 van de site afgehaald en in dos (met opstart diskette) geflasht. Maar nu dus een probleem!! hij doet het niet! wordt niet meer herkent in de opsomming bios beginscherm niets meer! geprobeert opnieuw te flashen met origineel en tools van Herrie. maar niets krijg geen toegang tot de brander, wordt dus gewoon niet meer herkent. Iemand een oplossing? (bij gistron hoef ik hem dus niet langstebrengen voor RMA want de garantie is komen te vervallen )
Link naar reactie
als hij de drive niet meer herkent kan je dat windows programma ook vergeten. Heb zelf eens dezelfde ervaring met een sony dru500ax gehad, drive niet meer te gebruiken... Er bestaan in de cd-wereld (b.v. CD-FREAKS) wel programmatjes die niet naar de drive zoeken maar gewoon naar ide-master 1 of ide-slave 2 enz. flashen. Misschien dat dat nog een oplossing kan bieden, maar deze programmatjes zijn er niet voor alle merken! Of ze er voor NEC zijn weet ik niet.
Link naar reactie
[quote:fa9d51ec8c="jefsmit"]Door jefjef - Thursday 11 September 2003 10:33 Hoi Gister (bij Gistron) een NEC 1300a opgehaald met firmware 1.5 Op aanraden van Gistron (niet op papier) flashen met allen origineel NEC firmware. 1.06 van de site afgehaald en in dos (met opstart diskette) geflasht. Maar nu dus een probleem!! hij doet het niet! wordt niet meer herkent in de opsomming bios beginscherm niets meer! geprobeert opnieuw te flashen met origineel en tools van Herrie. maar niets krijg geen toegang tot de brander, wordt dus gewoon niet meer herkent. Iemand een oplossing? (bij gistron hoef ik hem dus niet langstebrengen voor RMA want de garantie is komen te vervallen )[/quote:fa9d51ec8c] Pardon?? op hun aanraden moest je hem flashen? wat was volgens hun het nut er van dan?? daarnaast, moeten ze dan niet eens durven te mekkeren, want zij zijn degenen die dit aanhebben geraden, dus sta jij altijd sterk in je schoenen.. mocht je geen goeie firmware kunnen vinden, zou ik gewoon contact opnemen met Gistron, en zeggen over het probleem, doen ze moeilijk, dan dreig je toch met de tweakers shopsurvey... maar wat mij nog het meeste interesseerd, wat was hun reden om jou aan te raden de ware te flashen.. :o
Link naar reactie
De hhogst waarschijnlijke reden waarom ze jef hebben aan geraden om te flashen/firmware te updaten is waarschijnlijk omdat de NEC1300a brander niet alle media(lees dvd's / cd's) ondersteund. en de officiele firmware niet je dat is. Toen ik mijn nec1300A kocht werd mij verteld dat er binnenkort een firmware update zou komen en dat het de moeite waard was om tot een update over te gaan. IK heb vervolgens inderdaad de nec1300a voorzien van de nieuwste firmware (niet die vna NEC) omdat inderdaad bleek dat de NEC niet alle media(lees:dvd's/cd's) ondersteunde en na de update wel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...