Ga naar inhoud

Welke DVD-Brander moet je kiezen?


Aanbevolen berichten

nu de prijzen van dvd-branders alsmaar dalen en er steeds meer fabrikanten komen met een eigen dvd-brander, ben ik geinteresseerd in het eventueel kopen van een dvd-brander. maar nu is mijn vraag, welke brander zou ik moeten kiezen. want je hebt nu de -/branders, de +/branders en de multiformat branders. ik weet wel dat er nog geen standaard bekend is voor de dvd's, maar ik zat zelf te denken aan een multiformat brander of van NEC of van Lite-On (komt pas eind oktober uit is de verwachting, wel een 8x dvd-brander zeggen ze zelf). maar welke brander heeft bij jullie de voorkeur? en wat zijn de ervaringen ermee. want hij moet het namelijk niet alleen goed doen bij bekende dvd-merken maar ook met de iets minder bekende merken (en die zijn vaak net zo goed als de bekende merken) hoor het graag dan van jullie. weet niet of hier al een post over is geweest, maar anders hoor ik dat wel dan.
Link naar reactie
Ikzelf zou voor een +RW gaan. Die +R en +RW media zijn iets goedkoper en ik denk dat op de lange termijn +RW gaat winnen. Maar gezien de geringe prijsverschillen met een 'allesbrander' maakt het eigenlijk niet zoveel uit. Kijk voor een recente test van DVD-branders in Computer!Totaal nummer 9 of koop hem online in PDF-formaat: [url]http://www.computertotaal.nl/tests/prog.cfm?id=177[/url]
Link naar reactie
Ik gebruik vooral Datawrite DVD's (+R). Gaat perfect. Ook heb ik primedisc (-R) gebruikt en verbatim (RW). Allemaal goed. Opus (www.opus.nl) heeft op hun website diverse opslag media staan met daarbij de branders waarmee deze media getest is (incl. firmware). Ik heb nog geen media gehad waarmee deze brander (NEC1300) problemen mee had.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...