Ga naar inhoud

HD 80gig is 13gig geworden


Aanbevolen berichten

mijn maxtor HD was een 80gig schijf maar na het resizen en removen van partitities gaf die een crc error en nu wordt die herkent als een 13gig HD en is super super langzaam. in me bios staat wel gewoon 82gig. maar fdisk en andere proggies geven 13gig. heb al een low level format geprobeerd maar werkt niet. maxblast geeft een errorcode Y30S57 en zegt dat ik hem terug moet sturen. is er niet een programma waarmee ik de drive een factory reset kan geven ofzo zodat die weer gewoon herkent wordt als een 80 gig. heb scandisk al geprobeerd maar die was na 3 dagen pas op 46% dus die maar afgebroken.
Link naar reactie
Vermits je spreekt over FDISK moet je weten dat FDISK slechts schijven ondersteund tot 65 GB. Tot en met WinME. Een aangepaste FDISK kan je downen op de site van Microsoft. Je maakt daarna , of je vervangt op de opstartdiskette FDISK gewoon door de nieuwe versie. Daarna ondersteun je schijven tot 80 GB. Nog grotere schijven vragen minstens Win2000 of hoger.
Link naar reactie
Maxblast is een util om te partioneren etc.. Op dezelfde homepage hebben ze de utility Powerdiag (zo´n naam) Die downloaden, dubbelklik en mij maakt een bootflop. Daar kan je hd tests mee draaien. In de advanced functie kan je aangeven dat ie geconstateerde fouten moet proberen te repareren. Als de fout in je firmware is geslopen, dan herstelt ie het zo. SUcces ermee
Link naar reactie
iedereen bedankt voor het antwoord ik ga alles even proberen, ik had vannacht nog wel geprobeerd om door linux te installeren de schijf goed te krijgen, linux herkende de schijf als 80gig. kon hem ook partitioneren en formateren voor linux maar bij het installeren begon die na een aantal pakketten gekopiert te hebben toch schrijf fouten geven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...