Ga naar inhoud

laptop loopt altijd vast, maar heel onregelmatig!!


Aanbevolen berichten

mijn moeder heeft een HP omnibook laptop: Systeem: Windows 98 SE (goed geupdate) 256MB ram P3 +/- 1GHz (weet ik niet) --------------------------------------------------------- Hij loopt altijd vast (meestal binnen 5 minuten, maar soms ook wel pas na een uur). De reden waaromhij vast loopt is niet duidelijk (lijkt niet aan één bepaald programma te liggen). Mijn vader riep dat het statische elektriciteit zou kunnen zijn. Is dit zo? Zoja, hoe kom je er vanaf? Zonee, wat is dan de oplossing??
Link naar reactie
[quote:c115e5ec36="Wisja"]Statische elektriciteit is het denk ik niet (weet ik eigenlijk wel zeker). Is het stopcontact geaard?[/quote:c115e5ec36] ik heb ooit eens gehoord dat statische elektriciteit invloed kan hebben op het goed functioneren van een computer, maar een laptop (geldt althans voor de mijne) wordt zelden op een geaard stopcontact aangesloten. Weet je een manier om, indien een geaard stopcontact niet voorhanden is, dit te simuleren. En kan het inderdaad kwaad om een laptop op een 'gewoon' stopcontact aan te sluiten? Alvast bedankt. R
Link naar reactie
Volgens mij hebben bijna alle laptops een gewone stekker die dus niets uithaalt als je deze in een geaard stopcontact gaat douwen. Ik denk ook niet dat het statische electriciteit is. De meeste vastlopers lijken mij vaak door driverconflicten te komen of door een fout in het geheugen. Je kunt even [url=http://www.memtest86.com/]memtest[/url] gebruiken om te zien of het aan het geheugen ligt. Driverconflicten zijn wat moeilijker op te sporen. Kun je helemaal niets zeggen over wanneer de computer vastloopt? Welke programma's draai je meestal als dit gebeurt? Moet de computer hard werken wanneer dit gebeurt. Geeft hij geen foutmeldingen?
Link naar reactie
Het maakt niet uit welk programma er draait. Kan bv. Word, paint of exel zijn (willekeurige programma's). Er draaien al bijna geen achtergrondprogramma's op (virusscanner en een firewall, maar die hebben we overal in huis op de PC's) Het enige programma dat altijd draait als hij vastloopt is windows 98SE. Alles wissen en opnieuw installeren is nog even geen optie (dat wil mijn moeder niet en dat ding is nu eenmaal van haar). Maar het zal er wel van komen.
Link naar reactie
Het vreemde is dat hij alleen vastloopt in haar kamertje. Als hij ergens anders staat, dan loopt hij niet vast. beneden doet hij het, in mijn kamer, waar dan ook. Is haar kamer soms een soort bermuda-driehoek voor deze laptop? Het lijkt dus niet een software probleem. Ook niet dat hij te warm wordt (ze werkt niet in een klimatologisch andere ruimte o.i.d.) Ik houdt het op aardstralen, maar omdat ik daar niet in geloof........ wie weet een andere oorzaak?
Link naar reactie
dta is het dus ook niet, mijn laptop werkt wel in haar kamer, haar laptop draait nu al een dag goed!!! in mijn kamer ------------------------------------------------------------------ door mij al verworpen diagnoses: 1. sofwareprobleem (nee, want is niet afhankelijk van een programma en verder zeer onregelmatig vastgelopen) 2. temperatuursproblee (nee, want in mijn kamer doet hij het wel en het is daar even warm, etc) 3. Stroomprobleem door idioot stopcontact (nee, want hij loopt ook vast op de batterij) 4. mijn moeder doet foute dingen zodat hij vastloopt (nee, want hij loopt bij iedereen vast in die kamer) ---------------------------------------------------------------- blijft over: hardwareprobleem: maar wat dan??? er is nooit iets aan de laptop gesleuteld o.i.d. en hij heeft het wel een jaar vlekkeloos gedaan. het is niet zo dat hij vastloopt als hij bv. de harde schijf opstart of veel beeldbewerkingen ineens moet gaan doen. ----------------------------------------------------------------- Meer info: -hij wordt eigenlijk alleen gebruikt voor tekstverwerken, dus geen rare toepassingen. verder virusvrij, etc. -hoe loopt hij vast: het beeld bevriest gewoon, geen waarschuwingen of vertragingen ineens.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...