Ga naar inhoud

gecrashde pc


Aanbevolen berichten

Hee, Ik heb een oude pc hier (Pentium 1) en die is gecrashed :S. Het gaat al helemaal fout bij het opstarten, als hij om een boot diskette vraagt herken hij deze niet (het lampje bij de diskette drive doet zowieso niks meer) alleen het lampje bij de cdrom drive licht nog wel eens op. Maar in de bios kan ik niet zeggen dat hij moet opstarten van de cd (alleen drive a en b kunnen) Aan het begin geeft hij ook a en b diskette drive errors. is er een manier om zo een gecrashde pc aan de praat te krijgen? Kan ik niet met een of ander knopje TOTAAL overnieuw beginnen? (de data op de hardeschrijf is niet belangrijk)
Link naar reactie
[quote:b1cf356056]Het lijkt me erg sterk dat het diskette station EN het zip station kapot zijn gegaan.. [/quote:b1cf356056] Dat lijkt inderdaad vreemd, maar dat van het ZIP-station had je er ook niet bijstaan... Gezien het feit dat je over een pentium 133 schrijft, denk ik ook niet dat je die kunt instellen in het BIOS om te booten van een CD. Blijft inderdaad over het aansluiten op een ander PC of laptop. Dat eerste zal toch wel het gemakkelijkst zijn. Ik neem aan dat je het niet over een Compaq heeft want dan wordt het allemaal even anders.
Link naar reactie
[quote:2c4a61c6e1="cornelivanroest"]Maar in de bios kan ik niet zeggen dat hij moet opstarten van de cd (alleen drive a en b kunnen) [/quote:2c4a61c6e1] Hmm, alleen A en B, dus niet je C-station :lol: Wat is dat voor een bios? De makkelijkste oplossing is een nieuw/2e hands diskettestation erin zetten, maarja, als je dan nooit van je C schijf kan opstarten..... Sorry dat ik het zeg, maar kijk je wel goed in de Bios? Ik bedoel; bij de opstartvolgorde en niet bij de standaard instellingen waar ook de harde schijven en opstart stations staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...