Ga naar inhoud

laptop mee in de vrachtauto ??


Aanbevolen berichten

Die adapter kun je bijna bij elke goede electronica winkel wel krijgen. Je moet alleen wel opletten, want volgens mij ben je geen adapter nodig, maar een omvormer ! Je laptop heef misschien wel een bedrijfsspanning van 19volt, maar je zult meer nodig zijn om de accu te laden ! Dus gebruikt je gewone netspanning adapter i.c.m. een omvormer of je laat je netspanningsadapter vervangen door een ander exemplaar voor in de vrachtauto. Die laatste oplossing lijkt beter, want je hebt niet het onnodige omvormings traject wat nogal wat energie verspilt ! Je moet natuurlijk niet met een lege accu komen te staan ! Echter ik weet niet of het dan wel mogelijk is om b.v. je laptopaccu te laden etc. Ga gewoon na een electronica handel leg je probleem voor en vermeld duidelijk dat het een 24volts accu betreft. suc6.
Link naar reactie
[quote:6f44de7507] Met een omvormer is de beste keus , deze kan je voor meerdere doelen gebruiken. Tijdens de vakantie ook zo gedaan , er komt gewoon 220volt uit en heeft een vermogen tot 150watt. [/quote:6f44de7507] Een omvormer is idd een handige en universele unit, maar pas op ! Zoals jij zelf zei kan die van jou wel 150 watt trekken ! Nou weet ik niet hoe zwaar die laptop is, maar met een omvormer die de 24v naar eerst naar 220v omzet ..., waar je vervolgens een adapter op aansluit die de 220v weer naar 19v transformeerd bevat zowieso veel onnodige stappen. Er is dus veel onnodig verlies en je wilt zo weinig mogelijk energie uit je accu onttrekken nietwaar....je wilt / kunt niet met een lege accu staan. Gewoon naar een elctro speciaalzaak gaan, je probleem voorleggen en zij hebben daar dan wel een geschikte adapter....en anders is deze niet moeilijk te maken lijkt me. suc6
Link naar reactie
[quote:4d50871071="yohanman"][quote:4d50871071] Met een omvormer is de beste keus , deze kan je voor meerdere doelen gebruiken. Tijdens de vakantie ook zo gedaan , er komt gewoon 220volt uit en heeft een vermogen tot 150watt. [/quote:4d50871071] Een omvormer is idd een handige en universele unit, maar pas op ! Zoals jij zelf zei kan die van jou wel 150 watt trekken ! Nou weet ik niet hoe zwaar die laptop is, maar met een omvormer die de 24v naar eerst naar 220v omzet ..., waar je vervolgens een adapter op aansluit die de 220v weer naar 19v transformeerd bevat zowieso veel onnodige stappen. Er is dus veel onnodig verlies en je wilt zo weinig mogelijk energie uit je accu onttrekken nietwaar....je wilt / kunt niet met een lege accu staan. Gewoon naar een elctro speciaalzaak gaan, je probleem voorleggen en zij hebben daar dan wel een geschikte adapter....en anders is deze niet moeilijk te maken lijkt me. suc6[/quote:4d50871071]Probleem is dat zo'n rechtstreekse adapter van 24V naar 19V denk ik niet te koop is. Je zou er dus eentje moeten maken. Niet zo heel moeilijk, past in een filmkokertje, gewoon opnemen in het voedingssnoertje van de laptop, en aansluiten op de sigarettenaanstekerplug. Maar als je geen electronica-knutselaar bent, en ook niet zo iemand in de buurt hebt, is dat natuurlijk geen optie. Voordeel van een omvormertje naar 220V~ heeft het voordeel dat hij inderdaad ook voor andere zaken gebruikt kan worden, b.v. het laden van een batterij van een camera etc. De vermogenconsumtie zou mogelijk een bezwaar kunnen zijn in een personenauto, althans iets om rekening mee te houden, maar vrauchtauto's hebben zulke zware accu's, dat dat geen enkel punt mag zijn. Bovendien, die 150W is het maximum wat hij kan leveren, dat wil nog niet zeggen dat hij dat ook continu trekt. En het uitendekijk weer terugbrengen naar 19V gebeurt door een transformator. Die heeft zondermeer een hoog rendement, dus daar verlies je niet meer zoveel energie. Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:2d2cc903aa="J. de Boer"]Probleem is dat zo'n rechtstreekse adapter van 24V naar 19V denk ik niet te koop is. [/quote:2d2cc903aa] Jawel die kan je gewoon in de winkel kopen en past in je sigaretten aansteker. [quote:2d2cc903aa]Bovendien, die 150W is het maximum wat hij kan leveren, [/quote:2d2cc903aa] Denk jij dat? nou er zijn er tot 15kVA [img:2d2cc903aa]http://www.mastervolt.nl/pictures/dynproducten/big/inverter_hp.jpg[/img:2d2cc903aa]
Link naar reactie
Er zijn er wellicht nog wel grotere, maar ik bedoelde met dat maximum van 150 watt het exemplaar dat eerder werd genoemd door J.A.Maurer van 150W. Dus het maximum van [u:f0bb668a49][b:f0bb668a49]dat [/b:f0bb668a49][/u:f0bb668a49]apparaat. Ik probeerde aan te geven dat zo'n apparaat niet per definitie altijd het vermogen opneemt wat er op staat, maar dat dat het maximum vermogen is wat hij kan leveren. Nogal logisch, maar hierover bestaan gezien sommige reacties toch nog wel eens misverstanden. Verder is het dus gewoon een kwestie van afwegen, denk je hem ook voor andere dingen te gebruiken, dan is een omvormer aan te bevelen, maar is hij alleen voor die laptop, dan zou ik kiezen voor die adapter, die er blijkbaar toch wel is. Jan de Boer
Link naar reactie
Is hier nu sprake van een babylonische spraakverwarring ? :lol: [quote:bf7c8c6aca="J. de Boer"] Ik probeerde aan te geven dat zo'n apparaat niet per definitie altijd het vermogen opneemt wat er op staat, maar dat dat het maximum vermogen is wat hij kan leveren. Nogal logisch, maar hierover bestaan gezien sommige reacties toch nog wel eens misverstanden. [/quote:bf7c8c6aca] Als je naar mijn bijdrage refereert, dan had je ook kunnen lezen dat ik me afvroeg hoe zwaar die laptop was, m.a.w. hoeveel hij aan de accu ontrekt. Daarbij komt dat de omvormer enkele onnodige stappen neemt die energie (warmte) kost. Er zitten niet voor niets grote koelelementen en koelers in die omvormers...
Link naar reactie
[quote:e935c83e2d="yohanman"]Is hier nu sprake van een babylonische spraakverwarring ? :lol: .[/quote:e935c83e2d]Ik denk van een beetje wel. :lol:[quote:e935c83e2d] Als je naar mijn bijdrage refereert, dan had je ook kunnen lezen dat ik me afvroeg hoe zwaar die laptop was, m.a.w. hoeveel hij aan de accu ontrekt. Daarbij komt dat de omvormer enkele onnodige stappen neemt die energie (warmte) kost. Er zitten niet voor niets grote koelelementen en koelers in die omvormers...[/quote:e935c83e2d]Dat laatste ga ik helemaal met je mee. Klopt gewoon. Mijn ervaring met die dingen is dan ook dat ze het hoogste rendement hebben bij maximum vermogen. Bij zo'n laag vermogen als een laptop zal het opgenomen vermogen waarschijnlijk minstens het dubbele zijn. Wel is het zo dat ze in dat opzicht in de loop van de jaren steeds beter zijn geworden. Vroeger had je van die dingen die ook nog een hoge hinderlijke pieptoon produceerden. Gelukkig hoeft dat allang niet meer. Jan de Boer
Link naar reactie
De reden waarom ik een omvormer gebruik is eigenlijk vrij simpel. Ik heb pas een acer laptop hiervoor wilde ik ook een adapter voor in de auto , volgens de pc boer was deze niet voor mijn acer te krijgen [ wat ik zelf heel raar vind het is gewoon een 19volt accu ] Het argument welke de winkel voerde was duidelijk , met een omvormer kan je als het ware ieder apparaat aansluiten tot een max van 150 watt ze zijn er ook voor een max van 250 watt. Het is een heel compact bakkie [ niet zo een als Belg laat zien , die wordt nml vast ingebouwd ] welke in de sigarettenaansteker wordt geplugd en in het bakje zitten 2 kleine ventilatoren. Het produceerd ook geen geluid , je moet echt naar het ledje kijken om te zien dat hij aanstaat. De prijs van z'n omvormer is iets duurder dan een adapter nml € 75,- groetjes Jac
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...