Ga naar inhoud

DVD branden duurt te lang/cyclic redundancy error


Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een Aopen DVD+RW 2412Pro i.c.m. Nero. Als ik een DVD wil branden met het ISO-formaat zegt Nero dat de directory-structuur niet juist is (te diep, te veel karakters). Ik heb ontdekt dat dit opgevangen kan worden door te kiezen voor het UDF-formaat, maar wie weet welke versie van UDF ik het beste kan kiezen. Te meer omdat ik regelmatig cyclic redundancy errors tegenkom als ik nero CD/DVD-speed op zo'n gebrande DVD loslaat om te kijken of alles goed is verlopen. Meestal doe ik meestal nog een andere test om te kijken of alles goed weggeschreven is, door de hele inhoud van zo'n DVD te selecteren en naar de harde schijf te slepen: vooral tegen het einde aan loopt het vast mis met zo'n "cyclic redundancy error" en stopt het kopieerproces. Ik weet niet of het aan mijn type schijfjes ligt, want ik gebruik het merk Platinum DVD+R/+RW, maar als ik hiermee een backup maak van mijn DVD-films (i.c.m. DVD-shrink) dan is alles vlekkeloos gebrand. Een ander probleem is dat het branden van een DVD+R/+RW te lang duurt naar mijn gevoel: zo'n 45-50 minuten !!! Normaal gezien moet zo'n brandproces op 2.4 X niet langer duren dan zo'n 30 minuten. Is dit probleem ook bekend ? Oh ja: mijn DVD+RW brander is ondertussen reeds geflashed naar firmware 1.64 (de laatste), maar ik merk geen verbetering. greetz
Link naar reactie
Wat betreft je tijd probleem kan ik je een antwoord geven: in udf formaat brand je minder snel aangezien niet alleen de data moet worden gebrand maar ook de bestandsstructuur. Er past dan ook op een udf dvd/cd minder data dan op een gewoon gebrande dvd/cd. Het is een verschijnsel wat mij bekend voorkomt van cd's in udf branden welke altijd langer duurt dan normaal branden. Een "cyclic redundancy error" ,is niet voorbehouden aan, maar wijst wel erg in de richting van slechte kwaliteit dvd's. Bij cd's met een diepe/breede kras erop krijg je dezelfde error....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...