Ga naar inhoud

3Dmark200X stopt er halverwege mee


Aanbevolen berichten

Ik had wat problemen met windows en heb toen alles opnieuw geïnstalleerd. Als ik nu 3Dmark2001 draai, wordt deze na enkele tests abrupt afgebroken en krijg ik de Desktop weer te zien, zonder foutmeldingen of zo. Voorheen gingen de tests wel goed. 3Dmark 2000 heb ik gisteren succesvol gedraaid, score 9248, vandaag klapte hij (heb hem direct na de mislukte 3dMark2001 gedraaid). Systeem: o.a. AMD athlon 1,2 Ghz, 384 SDram, GF4 ti 4200 64 MB, MSI K7turbo mobo, Aopen kast met 250 Watt voeding, maxtor 30 GB harddisk OS windows 98SE DirectX 8.1 Detanator 30xx drivers Via 4in1 4.37 Wat zou de oorzaak zijn: - Voeding te zwak - Stopcontact niet geaard - Videokaart defect - Brak geheugen - Driverprobleem
Link naar reactie
Heb je dit ook bij andere 3D apps? Ik zou zeggen een brakke videokaart of brak geheugen, als je recent niks veranderd hebt dan lijkt met me bijvoorbeeld geen voeding probleem. Naar de desktop terug gaan heb ik btw altijd als ik me geheugen te snel instel. Ik zou zeggen draai eens memtest86 www.memtest86.com om je geheugen te testen.
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties. [quote:3678ff3a79="Heiden"]Lijkt mij ook wel op een driverprobleem wat ik met de drivers van mijn Safeway toetsenbord had. [/quote:3678ff3a79] Ik heb wel sinds kort een ander toetsenbord met allemaal blitse sneltoetsen. Ik heb alleen de drivers ervan nog niet geïnstalleerd. Memtest86 draait momenteel en het begint hoopvol, eerste 2 testcycli foutloos doorlopen. Ik heb trouwens geheugen van Dane-elec en Kingston, dus verwacht ik geen errors. Kingston (cas2) is overigens wel ietsje sneller dan de Dane-elec (cas3), zou dat problemen kunnen geven? Moet ik wellicht in Bios het geheugen op cas3 zetten? De computer heeft altijd vrij probleemloos gedraaid. De GF4 ti4200 heb ik echter nog niet zo lang. De 3Dmarks heb ik weer helemaal kunnen draaien met een oudere driver. Die is helaas niet perfect; is langzamer in de 3Dmark-testen en bij Sisoft Sandra kan ik sommige onderdelen niet bekijken; scherm wordt dan helemaal wit en de computer moet ik opnieuw opstarten. (Dit fenomeen had ik ook al toen ik verschillende drivers voor mijn 2 GTS pro uitprobeerde.) De vorige driver (van voor de format C: ) deed het beter; was sneller en Sisoft-schermen werden goed weergegeven. Ik ben nog wel even zoet met het vinden van de juiste driver. Ik zit de 40.72 te overwegen; die is WHQL-certified, maar ik weet niet of je daar nu zo veel waarde aan moet hechten. Ze kunnen de 40.72 volgens mij nooit getest hebben op alle denkbare combinaties van VGA-kaarten en moederborden (met verschillende chipsets en van verschillende generaties). Wellicht vertoont hij bugs bij een bepaalde combinatie (natuurlijk weer uitgerekend bij die van mij :D ). Kortom het lijkt op een softwareprobleem. Ik heb regelmatig last van kruislings-gekoppelde bestanden of bestanden waarvan de grootte niet goed weergegeven wordt. Meest voorkomende foutmelding: "[color=red:3678ff3a79]Kan geen toegang krijgen tot het systeemregister. Windows zal opnieuw opstarten...[/color:3678ff3a79]". Heel irritant omdat windows dan oude systeembestanden terugzet, waardoor ik allerlei wijzigingen en registersleutels kwijt ben. Ik ben nog bezig alles weer te installeren na de format C: en na elk nieuw onderdeel maak ik voor de zekerheid een register-backup. Helaas zijn die meestal onbruikbaar en zet Windows alsnog een veel oudere terug. Ben momenteel dus veel bezig met "scanreg /fix", "scanreg /restore" en "regedit /c reg_bup.reg" om de schade beperkt te houden. Zou het kunnen dat er iets met mijn DVD-rom mis is; waardoor er kleine foutjes onstaan bij het installeren van programma's/drivers vanaf dat medium? Een programmaatje om de betrouwbaarheid van het Rom-station te testen zou makkelijk zijn. Nog een ingeving; de CD-rom met Win 98SE vertoont kleine krasjes. Zouden er hierdoor fouten in essentiele onderdelen van het OS kunnen zitten? Enige (niet zo betrouwbare?) test die ik zo snel kan bedenken is proberen de hele CD-rom te kopieren naar de harde schijf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...