Ga naar inhoud

nieuw mobo en standby


Aanbevolen berichten

hoi allemaal ik heb een nieuw moederbord in de PC van mijn zoon geplaatst [chaintect ct6AJR4] en ik draai daar win XP pro op maar nu als ik het systeem op standby/slaapstand wil zetten hoor ik twee piejes en de pc gaat inderdaad in de slaapstand maar wil niet meer wakker worden :o ik moet de pc eerst helemaal uitschakelen om hem weer aan de praat te krijgen. het probleem is dat ik deze bios nog nooit hebt gezien maar bij PM staan er 4 opties : normaal: doze: [kan tijd invullen] standby:[kan tijd invullen] suspend :[kan tijd invullen] wat kan ik hier instellen zodat de stanby van de XP gewoon werkt of moet dat perse via deze bios instelling? greets dave
Link naar reactie
Kijk eens in de logboeken van XP naar eventuele fouten (configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje). Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de foutmelding. Post. P.s. hoe probeer jij de PC uit de slaapstand te krijgen? En het gaat toch om de slaapstand? Of is het de standby? Of beide?
Link naar reactie
P.s. hoe probeer jij de PC uit de slaapstand te krijgen? En het gaat toch om de slaapstand? Of is het de standby? Of beide? nou eigenlijk beide maar de slaapstand vooral. als ik nu op slaapstand drukt lukt dit inderdaad en wakker schudden ook alleen de PC blijft dan met normaal afsluiten HANGEN op ; deze computer wordt afgesloten [maar gaat dus niet uit :o lijkt wel de oude win 98 bug] dus als hij in deze situatie zoals nu gewoon uit zou gaan zou het goed zijn,maar ik krijg hem dus handmatig niet uit met de powerknop alleen met de knop achter op de voeding] de powerknop functie is AFSLUITEN. vreemd maar waar :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...