Ga naar inhoud

Verbindingssnoertjes tussen kast en moederbord


Aanbevolen berichten

[quote:3946a10b33="markbosch"]Wie weet hoe je die stekkerjtes van de systeemkast op het moederbord moet aansluiten? Er staat in mijn habdleiding wel waar ze moeten komen, maar niet welke kleur op welke pin. Kan ik ervan uitgaan dat de zwarte draad altijd de minpool is, als er bij elke draad wel een zwarte draad aanwezig is?[/quote:3946a10b33] :lol: moet je eerst eens aangeven wat voor mobo e.d je hebt.. meestal staat op de stekkertjes wel waar ze voor zijn, of heb je zon k*tkast waar allemaal van die lossen in zitten?? meestal staat daar ook wel op wat wat is..
Link naar reactie
[quote:740ef41030="markbosch"]Wie weet hoe je die stekkerjtes van de systeemkast op het moederbord moet aansluiten? Er staat in mijn habdleiding wel waar ze moeten komen, maar niet welke kleur op welke pin. Kan ik ervan uitgaan dat de zwarte draad altijd de minpool is, als er bij elke draad wel een zwarte draad aanwezig is?[/quote:740ef41030] Daar kun je in de meeste gevallen wel van uitgaan, doe ik ook altijd en tot nu toe nog geen problemen ondervonden. En als het eventueel toch fout is dan merk je het vanzelf wel omdat de knoppen en lampjes en speaker eventueel niet gaan werken, niets om je echt zorgen om te maken; je kunt dan gewoon de stekkertjes omdraaien. Je sloopt bijvoorbeeld niet je moederbord omdat je de powerswitch verkeerd om zou aansluiten. Oh ja, soms heb je geen zwarte draad maar een witte, in dat geval is de witte draad meestal de aardedraad.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...