Ga naar inhoud

adsl-modem geeft startproblemen


Aanbevolen berichten

systeem: win 98se. modem: analoog usb speedtouch adsl geleverd door kpn. met het modem in de usb-poort wil de pc 8 van de 10 keer niet volledig opstarten. tijdens het protocol om adsl te initialiseren (het gebeurt altijd als dat lampje knippert) stopt de opstartprocedure. soms is ctrl-alt-del afsluiting mogelijk, meestal echter is een harde reset nodig. is de modem niet ingeplugd dan start de pc probleemloos op, en na inpluggen van het modem in de usb werkt alles verder probleemloos. maar zo´n procedure kan toch niet de bedoeling zijn.... alle drivers zijn up to date. iemand een hint??
Link naar reactie
Heb je wel eerst bij dit modem de stuurprogramma's geïnstalleerd en daarna de stekker van de modem ingeplugd?. Bovendien kan de kabel bij de splitter niet goed aangesloten zijn. Als het stekkertje niet goed op de kabel is gekrompen heb je dan weer wel, dan weer niet kontakt. :cry: . Bij het starten van de computer geeft het dan problemen omdat het stuurprogramma een lijntest uitvoert.
Link naar reactie
dank voor je tips. het was inderdaad de eerste keer dat ik zo´n soort stekkertje op een draad kromp, dus dat zal ik nog eens checken. maar vreemd is: er is nooit enig probleem tijdens de lijntest als ik na opstarten de usbplug aansluit. dus veronderstel ik dat de aansluiting oké is. zou het hoge stroomverbruik (500 dus maximaal op de poort) van het modem er iets mee te maken kunnen hebben, in die zin dat er tijdens het initialiseren van usb-poorten even een stroomtekort is waardoor de zaak wordt lamgelegd?
Link naar reactie
Dit zou je kunnen uitproberen door alleen het dsl modem op een usb poort aan te sluiten en dus geen andere usb apparaten onder dezelfde root hub. Je hebt namelijk één root hub per 2 usb poorten die dus die 500 milliampere te verdelen heeft. Probeer dan om een zogenaamde self powered usb hub te lenen. Dat heb ik hier ook. Een klein kastje die van één poort bijvoorbeeld 4 poorten maakt met een losse voeding (meestal een stekkernetvoeding) erbij. Groetjes van Jan Willem en suc6.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...