Ga naar inhoud

Mijn Lite-on 52X brandt alle media?!


Aanbevolen berichten

Sinds 1 week Litoe-On 52X. Ik had gedacht, dat de minimale brandsnelheid van dit apparaat 8X bedraagt. Maar mijn That's Write 32X brandt hij op minimaal 4X, prettig idee voor een fanatiek audio freak. En mijn oude CDRW wordt zelfs nog op 2X gebrand. Is dit juist wat ik constateer, of toeval? Een vriend van mij veronderstelt, dat dit mogelijk door de gebruiukte controllers komt, zelf heb ik nooit beter geweten, dan dat het apparaat zelf bepaalt, wat de minimale brandsnelheid is. Er staan mij zelfs nog topics bij, waarin oude CDRW's op een nieuwe snellere brander onbruikbaar bleken te zijn, bij mij schijnt dat dus nu niet het geval te zijn.
Link naar reactie
De Lite-On branders hebben de SMART-BURN technologie. Dit wil zeggen dat de brander de snelheid gaat opvoeren naarmate de cd het "volhoud". Als jij een 4x RW hebt, zal hij deze ook niet op 8x kunnen branden :wink: Dit geld ook voor 32x CDR, als je hem insteld op 52x zal de brander zelf erachter komen dat de CDR niet op 52x gebrand wil worden maar bijv maar op 34....
Link naar reactie
[quote:d094ba612c="Jank"]Sinds 1 week Litoe-On 52X. Ik had gedacht, dat de minimale brandsnelheid van dit apparaat 8X bedraagt. Maar mijn That's Write 32X brandt hij op minimaal 4X, prettig idee voor een fanatiek audio freak.[/quote:d094ba612c] Dat audio op hele lage snelheid gebrand moet worden was misschien vroeger het geval, tegenwoordig is dat helemaal niet meer nodig. Lees [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/16930515#16930515]deze post[/url] op GoT maar eens door.
Link naar reactie
[quote:dd1cf1f8d4="De Geest Van Oirlo"]De Lite-On branders hebben de SMART-BURN technologie. Dit wil zeggen dat de brander de snelheid gaat opvoeren naarmate de cd het "volhoud". Als jij een 4x RW hebt, zal hij deze ook niet op 8x kunnen branden :wink: Dit geld ook voor 32x CDR, als je hem insteld op 52x zal de brander zelf erachter komen dat de CDR niet op 52x gebrand wil worden maar bijv maar op 34....[/quote:dd1cf1f8d4] Geest bedankt voor je reakties, jouw stellingen begrijp ik volkomen. Maar de essentie van mijn topic was meer mijn verbazing, dat het toch mogelijk blijkt te zijn, om ook op 4X te branden. Terwijl ik altijd in de veronderstelling was, dat de laagste brandsnelheid op 8X lag. Mijn vriend heeft een nieuwe A-open, maar lijkt niet langzamer te kunnen branden dan 8X. Mogelijk haal ik in mijn vergelijking t.a.v. CDRW 2 zaken door elkaar en is het probleem van nieuwe snelle CDRW in combinatie met een ouder type brander een ander verhaal, dan de door mij genoemde nieuwe brander met oude CDRW's. Wat betreft de brandtijden, geldt dit ook wat mij betreft de CDR's, die ik op 4X kan branden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...